اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هوشیاری پلیس؛

خرید اینترنتی راز سرقت بانک را فاش کرد‌

خبرگزاری فارس: پلیس فضای‌تولید و تبادل اطلاعات استان تهران و البرز گفت: خرید اینترنتی راز سرقت از حساب بانکی را فاش کرد.

خرید اینترنتی راز سرقت بانک را فاش کرد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، مهدی کاکوان با اعلام این خبر، اظهار کرد: فردی که با داشتن رمز دوم حساب بانکی صاحب کار خود از شماره حساب وی مبلغ 11 میلیون و 473 هزار ریال سرقت کرده بود، از سوی مأموران پلیس فتا استان تهران و البرز شناسایی و دستگیر شد.
وی در تشریح جزئیات این خبر، افزود: با مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام این موضوع که از حساب بانکی وی مبلغ 11میلیون و 473 هزار ریال به سرقت رفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران مجرب این پلیس قرار گرفت.
این مسئول ادامه داد: مأموران انتظامی در بررسی بیشتر پرونده و حساب شاکی دریافتند که این مبلغ وجه به صورت خرید اینترنتی در فروردین ماه سال 90 از حساب شاکی برداشت شده و شاکی پس از گذشت 5 ماه متوجه سرقت از حساب بانکی‌اش می‌شود‌.
کاکوان ادامه داد: ماموران پلیس فتا در بررسی خرید اینترنتی به این نتیجه رسیدند که این خرید از یک فروشگاه پوشاک در مشهد صورت گرفته که در نتیجه با استعلام از فروشگاه مذکور و گرفتن آی پی مورد تراکنش در عملیات بانکی و شماره حسابی که مبلغ سرقتی به آن واریز شده بود شناسایی نشد‌.
وی در تکمیل این خبر افزود: اکیپی از ماموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات پلیسی جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده به محل کار شاکی مراجعه و در بازدید از آن مکان و بازجویی از شاگرد مغازه به گفته‌های وی مشکوک شده و بنابراین شاگرد مغازه جهت تحقیقات بیشتر به پلیس فتا فراخوانده شد‌.
رئیس پلیس فتا استان تهران و البرز، اظهار کرد: شاگرد مغازه به نام "سعید.‌ن" پس از حضور در پلیس فتا قبل از انجام هرگونه بازجویی از سوی ماموران لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که به عنوان شاگرد مغازه حدود 3 سال است که تمام فعالیت‌ها و عملیات‌های بانکی صاحب کارم را انجام می‌دادم و با داشتن رمز دوم کارت که در اختیار من بود اقدام به برداشت مبلغ 11 میلیون 473 هزار ریال از حساب صاحب مغازه برداشت و از یک فروشگاه پوشاک در مشهد خرید اینترنتی کردم‌.
گفتنی است، با توجه به اظهارات متهم و عودت وجه به شاکی، رضایت کامل و بی‌قید و شرط  شاکی خود را جلب کرد و پرونده به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول