اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

تهیه نرم‎افزار جامع گردشگری در گلستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نخستین نرم‎افزار جامع گردشگری استان گلستان، تهیه شد.

تهیه نرم‎افزار جامع گردشگری در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: نظر به وجود بیش از یک‌هزار و 500 جاذبه طبیعی و تاریخی در استان گلستان و اهمیت اطلاع‎رسانی و معرفی این جذابیت‎ها، این نرم‎افزار جامع برای اولین بار در گردشگری استان و به صورت سی‎دی مولتی‎مدیا تهیه شده است.
وی به جاذبه‎های منحصر به فرد این استان اشاره کرد و افزود: برخورداری از سابقه تاریخی و فرهنگی غنی چون گنبدقابوس، دیوار تاریخی گرگان، شهرهای تاریخی جرجان و تمیشه و... و وجود مواهب طبیعی و خدادادی (پارک‎های جنگلی، دهکده‎های ییلاقی، آبشارها، تالاب‎ها و گل‎فشان‎ها و... ) و بالاخره استقرار اقوام و گروه‎های مختلف انسانی در اقلیم‎های متفاوت و متنوع همگی ویژگی‎های منحصر به فرد و جذاب استان گلستان است که هر ساله، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از مناطق مختلف کشور و اقصی نقاط جهان به سوی خود می‎کشاند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین تصریح کرد: اطلاعات شهرستان‎ها و اماکن تاریخی و مناطق گردشگری گلستان، راهنمای گردشگری استان، موزه‎ها و مردم شناسی منطقه و صنایع دستی استان گلستان از مواردی است که در این نرمافزار جامع گردشگری معرفی می‎شوند.
عباسی ادامه داد: این نرم‌افزار در 5 هزار حلقه و به نام پرثوه تهیه شده است.
(پرثوه، به معنای دلیر و شجاع است که نام پایتخت سلسله اشکانیان بوده که محدوده جغرافیایی این پایتخت، استان گلستان امروزی می‎باشد.)
وی تصریح کرد: با اطلاع‎رسانی مناسب و معرفی هر چه بهتر جذابیت‎های گردشگری استان گلستان، نگارستان ایران بیش از پیش معرفی شده و با ورود گردشگران داخلی و خارجی به این استان سرسبز شاهد رونق صنعت گردشگری و درآمدزایی در این منطقه باشیم.
انتهای پیام،/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول