اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

درآمدزایی از گردشگری بسیار پائین است

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: سهم درآمدزایی از گردشگری در ایران بسیار پائین است.

درآمدزایی از گردشگری بسیار پائین است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسدالله بیات شنبه شب در نخستین سمینار هم‌اندیشی صاحب‌نظران، فعالان و دست‌اندر‌کاران صنعت گردشگری با مسئولان صنعت گردشگری استان همدان اظهار کرد: جذب گردشگری و تعامل با گردشگر یک هنر است و می‌توان از گردشگری به هنر _ صنعت تعریف کرد.
وی ادامه داد: همدان غنای تجاری خوبی دارد و از نظر گردشگری و استراتژی به لحاظ قرارگیری در مسیر شاهی و پایتخت اولیه حکومت ایران ظرفیت خوبی را می‌تواند ایجاد کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در کشور ما بستر توسعه صنعت گردشگری فراهم است، افزود: در برخی کشورها ممکن است که در یک رشته کار فاخری شکل گیرد اما کشوری با این ظرفیت و نعمات طبیعی که شاهد هستیم شرایط خوبی دارد تا برای گردشگری آن برنامه‌ریزی شود.
وی با تأکید بر اینکه باید بهره‌برداری از گردشگری مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: ما در کشور و در استان چیزی کم نداریم اما تحقق همه اهداف نیازمند برنامه‌ریزی است.
بیات یادآور شد: دستگاه‌های دولتی امکانات زیادی در اختیار ندارند اما بخش خصوصی با امکانات خود و حمایت خاص باید یاری‌گر بخش گردشگری باشند تا در بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری مؤثر باشیم.
وی با اشاره به دفاتر خدمات مسافرتی اظهار کرد: در گذشته در همدان و ملایر یک دفتر خدمات مسافرتی بود که اگر 10 درصد مردم نیز اهل گردش و تفریح بودند تعداد مردم به 20 هزار نفر می‌رسید.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به آموزش هتلداران و راهنمایان گردشگری نیز تصریح کرد: همه افرادی که با گردشگر در ارتباط هستند باید بیاموزند که چگونه از گردشگر پذیرایی کنند و این آموزش در دانشگاه‌های ما موجود است و می‌تواند راهگشا باشد.
وی افزود: امروزه بیشترین درآمدزایی کشورها از گردشگری حاصل می‌شود در حالی که در کشور ما سهم پائینی از درآمدزایی به گردشگری اختصاص دارد و در این امر بهره‌گیری لازم وجود ندارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز گفت: در فضاهای گردشگری می‌توان از فضای روستایی، کوهستانی ساحلی و شهری نام برد که امروزه با توجه به جمعیت 21 میلیون نفری روستایی در سطح کشور در برنامه‌ریزی برای گردشگری نباید از این امر غافل ماند.
مجید شمس با بیان اینکه گردشگری نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، افزود: امروزه از گردشگری به عنوان صنعت سفید و بدون آلاینده تعبیر می‌شود چرا که در ایجاد درآمد مستقیم برای شهرداری‌ها و کمک به صنایع‌دستی و هنرهای بومی شهرها می‌توان از آنها بهره‌ برد.
وی تصریح کرد: احیای امکانات محلات نیز در ارائه خدمات گردشگری می‌تواند مؤثر واقع شود چرا که شهروندان برای بهره‌گیری از طبیعت و مراکز گردشگری بیشتر به مراکزی نزدیک منازل خود نیازمند هستند.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول