اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی زنجان خبر داد:

انجام مطالعات برای 18 منطقه نمونه گردشگری زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مطالعات امکان سنجی در همه 18 منطقه نمونه گردشگری استان زنجان صورت گرفته است.

انجام مطالعات برای 18 منطقه نمونه گردشگری زنجان
آمنه جوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به منظور توسعه گردشگری در مناطق مستعد استان زنجان از طریق برگزاری فراخوان‌های مختلف اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان اقدام به جذب سرمایه گذار در توسعه 18 منطقه گردشگری استان زنجان نموده است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان در حال تامین زیرساخت‌های توسعه 18 منطقه نمونه گردشگری استان است، بیان کرد: در صورت درخواست سرمایه گذاران توانمند، اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با صدور موافقت اصولی و حمایت‌های لازم و تامین زیرساخت‌ها این پروژه را به اجرا در ‌می‌آورد.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی استان زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر دو سرمایه گذار به منظور سرمایه گذاری در مناطق گردشگری استان اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: حاشیه زنجانرود (بین سه پل تاریخی) و زنجانرود پایین مورد حمایت مالی این سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.
وی یادآور شد: سرمایه گذاران مناطق گردشگری زنجانرود پایین و حاشیه زنجانرود در حال تهیه طرح جامع و آماده سازی اراضی هستند.
جوری با اشاره به اینکه در سد کینه ورس ابهر، منطقه نمونه گردشگری تهم زنجان و منطقه نمونه گردشگری قیدار مطالعات امکان سنجی صورت گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر اقدام به درج فراخوان جذب سرمایه گذار در این سه منطقه گردشگری شده است.
 وی با اشاره به اینکه سد خلیفه لو نیز یکی از مناطق گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این منطقه نیز مطالعات امکان سنجی، فراخوان جذب سرمایه و و مطالعات طرح جامع انجام گرفته است.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی استان زنجان به منطقه گردشگری سد گلابر زرین آباد، قلعه بهستان ماهنشان و منطقه نمونه گردشگری سلطانیه اشاره کرد و گفت: مطالعات امکان سنجی، فراخوان جذب سرمایه و و مطالعات طرح جامع پروژه‌ها در این سه منطقه نیز صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه در منطقه نمونه گردشگری حاشیه زنجانرود نیز در شرف تهیه طرح جامع از منطقه هستند، تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری پارک ساحلی ابهر رود نیز مستعد سرمایه گذاری است.
جوری با اشاره به اینکه تاسیسات تفریحی، ورزشی توسط شهرداری ابهر در پارک ساحلی ابهر رود ایجاد شده است، ادامه داد:‌ در منطقه نمونه گردشگری پارک ساحلی ابهر رود نیز مطالعات امکان سنجی، فراخوان جذب سرمایه انجام گرفته است.
وی همچنین تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری غار کتله خور در گرماب نیز از مناطق نمونه است که مورد مطالعات امکان سنجی قرار گرفته است.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه از طریق فراخوان اقدام به جذب سرمایه‌گذار در منطقه گردشگری کتله خور شده است، خاطر نشان کرد: همچنین در این منطقه طرح جامع مطالعاتی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در منطقه نمونه گردشگری سرخ آباد آببر نیز مطالعات امکان سنجی انجام گرفته و از طریق فراخوان برای جذب سرمایه تلاش می‌شود.
جوری همچنین با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری قلعه شیت و امامزاده ماهوری محمد در روستای چورزق از جمله مناطق گردشگری استان زنجان است، افزود: این مناطق نیز مورد مطالعات امکان سنجی قرار گرفته و از طریق فراخوان اقدام به جذب سرمایه‌گذار شده است.
وی با بیان اینکه دریاچه خندقلو و منطقه نمونه دندی نیز از جمله مناطق گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود، ادامه داد:‌ مطالعات امکان سنجی و فراخوان جذب سرمایه در مورد این مناطق نیز انجام شده است.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه زنجانرود پایین در شهرستان زنجان سرمایه گذاری شده است، ادامه داد:‌ منطقه نمونه گردشگری سهرورد نیز یکی از مناطق ویژه گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه مطالعات امکان سنجی در منطقه گردشگری سهرورد نیز صورت گرفته است، تصریح کرد:‌ از طریق برگزاری فراخوان اقدام به جذب سرمایه در این منطقه شده است.
جوری اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگری ایجرود پایین در شهر حلب نیز از جمله مناطق مستعد سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به اینکه در منطقه گردشگری ایجرود پایین نیز مطالعات امکان سنجی به منظور اجرای پروژه انجام شده است، اضافه کرد: از طریق فراخوان به منظور جذب سرمایه در این منطقه تلاش می‌شود.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی استان زنجان با تاکید بر اینکه منطقه نمونه گردشگری جزیمق در شهر زنجان نیز جز 18 منطقه نمونه گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود که مستعد سرمایه است.
وی با بیان اینکه در منطقه گردشگری جزیمق مطالعات امکان سنجی به منظور اجرای پروژه صورت گرفته است، افزود:‌ به منظور جذب سرمایه در این منطقه نیز از طریق فراخوان اقدام شدهاست.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول