اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری تورهای یک روزه گردشگری؛

ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری قم کشف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، برگزاری تورهای قم‌گردی را نقطه آغاز برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان قم معرفی کرد.

ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری قم کشف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ارجمندی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دو دفتر خدمات مسافرتی شهر قم با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اظهار کرد: عدم شناخت زائران و گردشگران از اماکن زیارتی، سیاحتی و تفریحی استان، دلیلی بر کاهش رشد استان در موضوع گردشگری است.
وی در ادامه با بیان اینکه گردشگری با شیوه سنتی، نتیجه‌ مطلوبی را برای استان نخواهد داشت، افزود: با وجود گرایش‌های متنوعی که در زمینه صنعت گردشگری به وجود آمده است، دیگر جایی برای کم‌کاری وجود ندارد و باید با برنامه‌ریزی دقیق، مشکلات و موانع را شناسایی کرده و در راستای رشد صنعت گردشگری قدم برداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به وظایف دفاتر خدمات مسافرتی برای بهبود وضعیت گردشگری استان، تصریح کرد: وظیفه اصلی دفاتر خدمات مسافرتی، مدیریت گردشگر، مسافر و زائر درون استان است.
وی با بیان اینکه برپایی تورهای یک روزه قم‌گردی توسط دفاتر خدمات مسافرتی، امری لازم و ضروری است، افزود: برپایی این تورها، در راستای برطرف کردن بزرگ‌ترین مانع بر سر راه توسعه صنعت گردشگری استان، یعنی بر طرف کردن عدم شناخت گردشگر از ظرفیت‌های گردشگری استان است.
ارجمندی در ادامه با اشاره به فردی عمل کردن دفاتر خدمات مسافرتی استان، خاطرنشان کرد: نیاز به اتاق فکر در اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم احساس می‌شود تا با بهره‌گیری از پیشنهادات دفاتر خدمات مسافرتی قدمی به منظور رشد و توسعه صنعت گردشگری استان برداشته شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری استان برای ساکنان استان نیز ناشناخته است، گفت: تفاوت صنعت گردشگری با دیگر صنعت‌های موجود در این است که ما در صنعت گردشگری به‌طور مستقیم با انسان روبه‌رو هستیم و این صنعت نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اهمیت آمار در برنامه‌ریزی‌ها، افزود: آمار دقیق یک حلقه گمشده در صنعت گردشگری استان است چرا که میزان ورود و خروج زائر، درگاه‌های ورودی و خروجی استان و بسیاری دیگر از اطلاعات مورد نیاز برای بازاریابی و فعالان عرصه گردشگری مشخص نیست.
انتهای پیام،/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول