اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت بیمه کوثر:

ضریب بیمه کشور 1.5 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت بیمه کوثر گفت: ضریب بیمه کشور 1.5 درصد و متوسط جهانی 7.5 درصد است.

ضریب بیمه کشور 1.5 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالرسول عطایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هفدهمین شعبه بیمه کوثر کشور در گیلان، سابقه بیمه کشور را از زمان ناصرالدین شاه عنوان کرد و اظهار داشت: از سال 1314 بیمه ایران در کشور دارای سابقه است.

*ضریب بیمه کشور 1.5 درصد است
وی ادامه داد: با وجود بیش از 70 سال سابقه بیمه، هنوز بیمه در کشور نتوانسته است همپای صنایع رشد قابل قبولی داشته باشد و ضریب نفوذ بیمه در ایران وضعیت خوبی ندارد و 1.5 درصد است.
مدیر عامل شرکت بیمه کوثر با بیان اینکه متوسط جهانی ضریب بیمه 7.5 درصد است، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته این رقم به 10 درصد است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در رسیدن ایرانی توسعه یافته و سرآمد در چشم‌انداز 20 ساله، افزود: در سال 1404 باید ایران سرآمد کشورهای منطقه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... برسد که یکی از شرایط رسیدن به این مرحله، بحث بیمه است.
عطایی با تصریح بر اینکه باید تلاش‌های مضاعفی برای رسیدن به این چشم‌انداز صورت گیرد، اذعان داشت: بخشی از این عقب‌ماندگی به عهده ما به عنوان مسئول و تمام آحاد کشور است و شرکت‌های بیمه‌ برای جبران این عقب‌ماندگی وظیفه‌ای مضاعف دارند.
وی هدف از تاسیس شرکت بیمه کوثر را کمک به وضعیت بیمه کشور دانست و ابراز داشت: در کشور ما تنها دو بخش بیمه شناخته شده است که یکی بیمه درمان و دیگری بیمه خودرو است.
مدیر عامل شرکت بیمه کوثر با اشاره به اینکه دیگر بخش‌های بیمه مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت، بیمه‌ها حدود 20 نوع خدمات ارائه می‌دهند در حالی که خدمات بیمه‌های در دنیا بالای 100 نوع است.

*بهبود وضعیت بیمه نیازمند اعتمادسازی است
وی با بیان اینکه بیمه در دنیا با نام «اعتماد» شناخته می‌شود، تصریح کرد: اگر به دنبال آرامش و عزتمندی هستیم باید اعتماد سازی کرده و وضعیت بیمه کشور را به حالت خوب برسانیم.
عطایی میزان فروش بیمه‌های زندگی در کشور را قابل قبول ندانست و اذعان داشت: از این نظر در دنیا دارای رتبه 74 هستیم ضمن اینکه سرانه بیمه ما در کشور 76 دلار و در دنیا 630 دلار است.
وی سرانه فروش بیمه‌های زندگی در ایران را 5 دلار و در دنیا بالغ بر 60 دلار عنوان کرد و اظهار داشت: 60 درصد بازار فروش شرکت‌های بیمه متعلق به خودرو و تنها هفت درصد به فروش بیمه‌های زندگی اختصاص دارد و بر همین اساس مهم‌ترین وظیفه ما گسترش بیمه است.
مدیر عامل شرکت بیمه کوثر کشور منظور از فروش بیمه‌های زندگی را مربوط به افراد و خانوده شامل بیمه عمر، حادثه، منازل مسکونی، همسر، فرزندان، بیمه‌های مکمل درمان به ویژه مکمل دندانپزشکی و... عنوان کرد.

*راه‌اندازی 300 نمایندگی بیمه کوثر در کشور
وی تاسیس بیمه کوثر را افزایش ضریب نفوذ بیمه و خدمات ذکر کرد و افزود: در سال 89 مجوز فعالیت بیمه کوثر گرفته شد و مهم‌ترین هدف این بیمه توجه به بیمه‌های زندگی است.
عطایی شعبه بیمه کوثر گیلان را هفدهمین شعبه در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: پنجشنبه همین هفته شعبه بیمه کوثر در همدان و هفته آینده در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.
وی شعبه بیمه کوثر در گیلان را دارای نمایندگی‌هایی در رشت، انزلی، آستارا و تالش بیان کرد و ابراز داشت: تا پایان سال جاری 300 نمایندگی بیمه کوثر در کشور افتتاح می‌شود.
این مسئول یکی دیگر از اهداف مهم ایجاد بیمه کوثر را نگاه به هسته دانا و شبکه توانا ذکر کرد و افزود: تعداد نیروهای متخصص این بیمه بسیار اندک ولی شبکه فروش، فوق‌العاده زیاد است.
وی راه‌اندازی 300 نمایندگی بیمه کوثر در کشور را موجب اشتغالزایی یک‌هزار نفر دانست و تصریح کرد: بیمه کوثر 24 نوع فعالیت خدمات بیمه‌ای را ارائه می‌دهد.

*ایجاد عدالت اجتماعی موثرترین ابزار بیمه‌ای است
سرپرست بیمه کوثر گیلان نیز در این مراسم گسترش خدمات و برخورداری تمام مردم از بیمه را از جمله اهداف این بیمه ذکر کرد و اظهار داشت: در سایه همکاری در استان ضریب نفوذ این بیمه افزایش می‌یابد و باید با ایجاد فرهنگ سازی گامی مهم در راستای عدالت اجتماعی برداریم.
محسن محسنی یکی از اهداف مهم را گام برداشتن و حرکت‌ها در نظام برای ایجاد بسط و عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: ایجاد عدالت اجتماعی موثرترین ابزار بیمه‌ای است.
به گفته وی، فرار از نظام‌های حمایتی و رفتن به نظام‌های بیمه‌ای کمک موثری به عزت نفس انسان می‌کند.
به گزارش فارس، شعبه بیمه کوثر با حضور پیشکسوتان کانون بازنشستگان سپاه و نیروهای مسلح و انتظامی و رئیس عقیدتی‌سیاسی سپاه در رشت به بهره‌برداری رسید.
بیمه کوثر بیست‌ودومین شرکت بیمه کشور است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول