اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل صندوق تامین اجتماعی ‌خبر داد:

30 میلیون ایرانی بیمه تامین اجتماعی هستند‌

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل صندوق تامین اجتماعی تعداد طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را 47 هزار قرارداد عنوان کرد و گفت: بیش از 30 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

30 میلیون ایرانی بیمه تامین اجتماعی هستند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله حافظی ظهر امروز در جمع مدیران درمان و تامین اجتماعی گیلان در سالن اجتماعات استانداری این استان، خدمات صندوق تامین اجتماعی را گسترده دانست و اظهار کرد: صندوق تامین اجتماعی به عنوان نخستین خریدار درمان و دومین تولید‌کننده خدمات درمانی در کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی بالغ بر 30 میلیون نفر از جمعیت ایران را زیر پوشش دارد، افزود: این سازمان دارای 70 بیمارستان و 280 درمانگاه در کشور است که به بیمه‌شدگان خدمات رایگان ارائه می‌دهد.
مدیر‌عامل صندوق تامین اجتماعی کشور تعداد طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را 47 هزار قرارداد عنوان کرد و گفت: طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی پزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های دانشگاهی و خیریه هستند.
وی مدیریت بر هزینه‌ها همراه با ارتقای سلامت بیمه‌شدگان و خانواده‌های آنها را از اولویت اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: اقدام‌های پیشگیرانه، خرید درمانی با کیفیت در بخش درمان غیرمستقیم و تولید خدمات درمانی با کیفیت در بخش درمان مستقیم سه محور راهبردی سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق ماموریت درمان است.
حافظی با اشاره به اجرای طرح ارتقای سلامت در گیلان تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده عملی‌شدن این طرح در گیلان به تنهایی موجب افزایش هزینه‌هایی درمانی سازمان حداقل به میزان 12 میلیارد و 500 میلیون ریال در هر ماه و بیش از 150 میلیارد ریال در سال نخست اجرای طرح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای کشوری این طرح در بلند مدت اثرات ملی و مفید بسیاری به همراه دارد، افزود: منطقی شدن تجویز دارو و خدمات پاراکلینیک که نقش مهمی در کاهش مصرف ارز در این حوزه دارد، از مزایای طرح است.
مدیر‌عامل صندوق تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان و مستمری بگیران زیر پوشش تامین اجتماعی، پزشکان عمومی، متخصصان و فوق تخصص شاغل در مراکز ملکی سازمان، پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌تخصص طرف قرارداد جزو گروه‌های هدف طرح ارتقای سلامت هستند.
وی‌ پیراپزشکان، مامایی، بینایی‌سنج و شنوایی‌سنج را از دیگر گروه‌های هدف طرح ارتقای سلامت در گیلان ذکر کرد و گفت: در راستای اجرای این برنامه از طریق دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی با آنها قرارداد منعقد می‌شود.
حافظی به مزایای اجرای طرح ارتقای سلامت اشاره و بیان کرد: رایگان بودن ویزیت در مراجعه به پزشک خانواده و نیز عدم محدودیت این مراجعات، رایگان بودن ویزیت در مراجعه به پزشک متخصص در سیستم ارجاع و رایگان بودن ویزیت در مراجعه به پزشک فوق تخصص در سیستم ارجاع از جمله مزایای این طرح است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول