اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

7 درصد منازل زنجانی‌ها بیمه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به ضعف فرهنگ بیمه کردن اموال در بین مردم گفت: در حال حاضر فقط هفت درصد منازل زنجانی‌ها بیمه است.

7 درصد منازل زنجانی‌ها بیمه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صفی‌الله کرامتی بعد از ظهر امروز با اشاره به ضعف‌های فرهنگی موجود در بین مردم برای بیمه کردن منازل و اموال خود، بر لزوم استفاده از اجتماعات برای فرهنگ‌سازی  و تبیین مزایای استفاده از بیمه برای مردم به ویژه کشاورزان تاکید کرد.
وی بر ضعف فرهنگ استفاده از بیمه تاکید کرد و افزود: از 2 هزار 14 خانوار زنجانی در حدود هفت درصد آنها اقدام به بیمه منازل خود در مقابل حوادث کرده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان بر ضرورت سوق دادن مردم به طرف بیمه کردن محصولات کشاورزی و باغی خود اشاره و تصریح کرد: با وجود تاکید برنامه چهارم توسعه برای بیمه 50 درصدی تا پایان برنامه فقط 37 درصد از محصولات زراعی بیمه شده‌اند این در حالی است که در حال حاضر برنامه پنجم توسعه کشور در حال اجرا است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مستندسازی حوادث اشاره و تصریح کرد: بر خلاف آمارهای منتشر شده کشته‌های زلزله سال 69 در حدود 13 هزار نفر بوده است که تاکنون همه فکر می‌کردیم 38 هزار نفر بوده است.
کرامتی با بیان اینکه بعد از زلزله رودبار و طارم بحث‌های نظام مهندسی در کشور جدی گرفته شد، اضافه کرد: برخوردهای انجام شده با متخلفان بعد از زلزله بم منجر به عملیاتی شدن مباحث فنی نظام مهندسی در کشور شده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بودن داشتن تاییدیه نظام مهندسی به ساختمان‌های احداث شده پایان کار داده نمی‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای انجام ساخت و ساز در مناطق فرسوده تصریح کرد: مبلغ 2 میلیون تومان به مالکان واحدهای فرسوده تخریب و سپس ساخته شده اهدا می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال رایزنی برای منتشر کردن فرهنگنامه استان‌های با مسئولان هستیم، گفت این امر برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل به هنگام بروز حادثه در راستای راهنمایی استان‌های معین انجام می‌شود.
کرامتی افزود: هر چند سال یکبار یک زلزله بالای شش ریشتری در زنجان رخ می‌دهد که آخرین آن سال 81 در جنوب استان اتفاق افتاد که با وجود تلفات کم، خسارت‌های مالی فراوانی برجای گذاشت.
وی با اشاره به لزوم تهیه تجهیزات لازم برای کمک به مدیریت بحران‌های احتمالی گفت: دولت مصوبه‌ای را در این زمینه داشته است که سهم خوبی برای استان زنجان پیش‌بینی شده است.
شایان ذکر است، آمار مربوط به گذشته‌های زلزله رودبار و از طرف معاون برنامه‌ریزی و عمران فرمانداری زنجان و از طریق ثبت احوال احصا شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول