اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت گردشگری فارس خبر داد:

وجود 111 دفتر خدمات مسافرتی در فارس

خبرگزاری فارس: معاونت گردشگری استان فارس گفت: با افتتاح دفتر جدید خدمات مسافرتی و جهانگردی در ششمین روز از هفته گردشگری، تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این استان به 111 دفتر رسید.

وجود 111 دفتر خدمات مسافرتی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهران سوخکیان دوشنبه‌ شب در حاشیه افتتاح یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شیراز اظهار داشت: از 111 دفتر خدمات مسافرتی در فارس، 81 دفتر در شهرستان شیراز مشغول فعالیت هستند.
سوخکیان خاطرنشان کرد: دفاتر خدماتی مسافرتی زمینه اشتغال 750 نفر را در این استان فراهم کرده‌اند.
وی هدف از توسعه دفاتر خدمات مسافرتی جهانگردی را ارائه تسهیلات، جذب گردشگر داخلی و خارجی و معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی استان فارس برشمرد.
معاونت گردشگری استان فارس تصریح کرد: استان پهناور فارس دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه تخصصی گردشگری بوده که در این راستا رویکرد معاونت گردشگری فارس انسجام و برنامه‌ریزی مستمر برای کمیته‌های تخصصی به ویژه در حوزه گردشگری سلامت، ورزشی و مذهبی است.
سوخکیان اضافه کرد: دفاتر خدمات گردشگری استان فارس با ایجاد اشتغال پایدار و برنامه‌ریزی محوری در ابعاد استانی و ملی و توان اجرایی بالا جزو سه استان برتر کشور شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی معاونت گردشگری توسعه منابع انسانی، آموزش شاغلان، به‌روز کردن اطلاعات، برگزاری دوره‌های تکمیلی با محوریت انجمن صنفی و دفاتر مسافرتی و گردشگری بوده است.
معاونت گردشگری استان فارس گفت: در حال حاضر 145متقاضی برای راه‌اندازی دفتر خدمات جهانگردی در سطح استان فارس اعلام آمادگی کرده‌اند که هر دو هفته یک نوبت در کمیته فنی تقاضای آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سوخکیان اظهار داشت: در شش ماهه ابتدای سال جاری مجوز صدور فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در فسا، آباده و شیراز صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: شرایط صدور مجوز دفاتر مسافرتی در شهرستان شیراز بر اساس آیین‌نامه بند «ب» داشتن سه سال فعالیت و تائیدیه بیمه بوده و در شهرستان‌ها بر اساس توانمندی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
معاونت گردشگری استان فارس از تدوین اجرای طرح جامع گردشگری استان فارس تا پایان پاییز امسال خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، بازار هدف گردشگری، ورود و خروج گردشگران خارجی و داخلی و ملیت آنان شناسایی می‌شود.
سوخکیان با اشاره به اینکه تبلیغات منفی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران افرایش یافته است، افزود: با فراهم کردن زمینه ورود گردشگر خارجی به کشور به ویژه استان فارس بسیاری از تبلیغات استکبار خنثی می‌شود.
وی در ادامه خواستار توجه جدی به صنعت توریست در کشور و ارائه تسهیلات بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول