اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هندیجان:

دستگاه‌های اجرایی با طرح سرشماری نفوس همکاری کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار هندیجان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به‌صورت همه‌جانبه با طرح سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان همکاری کنند.

دستگاه‌های اجرایی با طرح سرشماری نفوس همکاری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، بهروز فرج‌اللهی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان اظهار داشت: باید با اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح از طریق نصب پلاکاردها در سطح شهر، مدارس و ... مردم را هر چه بیشتر با اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن و فوائد آن برای آینده کشور مطلع کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه ما باید خودمان را مسئول و مدیون بدانیم و نهایت دقت لازم را در انجام طرح سرشماری نفوس و مسکن که در آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود به‌عمل آوریم.
فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه تمام وقت و انرژی خود را در اجرای بهینه این طرح به‌کار می‌گیریم، افزود: طرح سرشماری یکی از طرح‌های جامع آماری و مهم بوده و بخش عمده این طرح تأمین نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: آمار مبتنی بر صداقت باعث رشد و بالندگی کشور و برنامه‌ریزی صحیح خواهد شد و برنامه‌ریزی بدون آمار نه تنها برای کشور فایده‌ای ندارد بلکه سبب اتلاف وقت و انرژی می‌شود.
فرج‌الهی تصریح کرد: ارائه تصویری روشن و شفاف از وضعیت موجود مهم‌ترین وظیفه آمار و سرشماری است.
وی در ادامه گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن که به‌دستور رئیس جمهور از هر 10 سال یک‌بار به هر پنج سال یک‌بار تغییر یافت همکاری کنند.
فرماندار هندیجان اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است در همین راستا با بررسی‌ شاخص‌های جمعیت و پراکندگی می‌توان اعتبارات بیشتری در کشور جذب و هزینه کرد.
وی اظهار داشت: کشور در حال توسعه است، به همین منظور داشتن آمار صحیح، دقیق و به‌روز با توجه به تغییرات محسوس در تمامی بخش‌ها اعم از حوزه‌های جمعیتی، وقایع حیاتی، فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
فرج‌اللهی با بیان اینکه طرح سرشماری نفوس و مسکن باید با دقت اجرا شود، خاطرنشان کرد: به‌ منظور کاهش هزینه‌ها، تسهیل در روند آمار گیری، به‌دست آوردن اطلاعات آماری دقیق‌تر و صرفه‌جویی در اعتبارات از نیرو‌های با تجربه و کارآزموده استفاده خواهد شد.
وی از مسئولان، روحانیون و رسانه‌های ارتباط جمعی خواست تا نسبت به حساس‌سازی مردم و انتقال اهمیت موضوع سرشماری اقدام کنند.
فرماندار هندیجان همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان را در اجرای این طرح خواستار شد تا با به دست آوردن اطلاعات صحیح و جامع و کامل بسترهای لازم برای یک برنامه‌ریزی درست و به تبع آن پیشرفت و توسعه کشور فراهم شود.
انتهای پیام،/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول