اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خبر داد:

همکاری 1379 نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر 600 نفر مامور انجام سرشماری نفوس و مسکن بوده و در مجموع یک‌هزار و 379 نفر درگیر این طرح هستند.

همکاری 1379 نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رسول زارعی شنبه شب در نشست برنامه‌ریزی سرشماری نفوس و مسکن در بوشهر اظهار داشت:  زمان در اجرای این طرح بسیار مهم است و آمادگی و آگاه‌سازی خانواده‌ها برای آماده کردن مدارک شناسایی در هنگام مراجعه ماموران سرشماری به آنان باید انجام شود.
زارعی گفت: برآورد مرکز آمار ایران برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری 140 میلیارد تومان است و اگر هر خانواده فقط یک دقیقه بیشتر ماموران سرشماری را معطل کنند، هزینه‌های بیشتری بر مجریان طرح متحمل می‌شود.
وی ادامه داد: خانواده‌ها باید کد پستی و کد ملی خود را از قبل آماده کنند تا هنگام مراجعه ماموران سرشماری برای ثبت اطلاعات لازم زمان اضافی صرف نکنند.
زارعی گفت: خانواده‌ها باید از قبل برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن و تسریع در اجرای آن در تمام مناطق استان آماده شوند.
وی بیان کرد: باید با اطلاع‌رسانی گسترده، شفاف و مناسب خانواده‌ها را برای اجرای این طرح آماده کنیم و در این بین رسانه ملی نقش تاثیرگذاری دارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر یادآور شد: رئیس جمهوری دستور داده است در راستای کاهش هزینه‌های انجام سرشماری مجموعه‌ای از امکانات بویژه خودرو و نیروی انسانی لازم از دستگاه‌های اجرایی تامین شود.
زارعی بیان کرد: در استان بوشهر 600 نفر مامور انجام سرشماری نفوس و مسکن بوده و در مجموع یک‌هزار و 379 نفر درگیر این طرح هستند.
وی افزود: همچنین 250 دستگاه خودرو پیش بینی شده است و انجام این دوره از سرشماری حجم سنگینی دارد و نیازمند کار تیمی است.
زارعی، تهیه پرسشنامه الکترونیکی و دستگاه دستیار شخصی دیجیتال، آموزش از راه دور، استفاده از سامانه تحت وب برای ثبت نام متقاضیان و فرم پرسش‌ها و خانوار را از ویژگی‌های این دوره از سرشماری نفوس و مسکن ذکر کرد.
وی با بیان اینکه سرشماری اساس برنامه‌های توسعه‌ای کشور را ساماندهی می‌کند، یادآور شد: سرشماری نفوس و مسکن هر 10 سال یک بار انجام می‌شود که امسال برای نخستین بار و پس از انجام سرشماری در سال 85، این طرح بصورت پنج ساله اجرا می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: سرشماری بصورت پایلوت در سال 88 در شهرستان بوشهر و در سال 89 در شهرستان دیلم با موفقیت انجام شد.
زارعی اظهار داشت: در همین راستا به هنگام رسانی نقشه‌های روستایی و شهری که کار بسیار وقت‌گیر و سنگینی بود در طول دو سال انجام شد ضمن اینکه اعمال تقسیمات کشوری و فهرست‌برداری از خانوارهای موسسه‌ای نیز اجرا شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول