اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

85 درصد دانشجویان تنها در 24 رشته تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: 85 درصد دانشجویان کشور تنها در 24 رشته تحصیل می‌کنند.

85 درصد دانشجویان تنها در 24 رشته تحصیل می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد احمدپور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با اشاره به تدوین جامعه علمی کشور در پنج فصل تدوین شد، اظهار داشت: تدوین و اجریی شدن نقشه علمی کشور در افق 1404 از تاکیدات رهبر است.
وی با اعلام اینکه سند آموزش عالی در افق 1404 در مازندران در حال تدوین است، تصریح کرد: در حال حاضر سهم دانشگاه‌های دولتی مازندران از تعداد دانشجو 8.9 دهم درصد است که بر اساس برنامه افق 1404 تعداد دانشجویان در این بخش باید افزایش یابد.
سرپرست دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: اولویت‌های علم فناوری و توجه به توسعه کمی در افق 1404 مدنظر است.
وی یادآور شد: جذب دانشجو در استان با نیاز بومی مد نظر است و توجه متعادل به همه رشته دیگر برنامه‌ای است که در نظر گرفته شد.
سرپرست دانشگاه مازندران با اعلام اینکه 85 درصد دانشجویان کشور تنها در 24 رشته تحصیلی درس می‌خوانند، خاطرنشان کرد: 15 درصد بقیه دانشجویان در سایر رشته‌ها به فعالیت مشغول هستند که توزیع دانشجو در رشته‌های تحصیلی ناموزون است.
وی توجه به هرم علمی تخصصی را جزء برنامه‌های اصلی دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر 18 استاد، 40 دانشیار، 133 استادیار در دانشگاه مشغول تدریس هستند که طی برنامه‌ریزی این روند باید تغییر کند.
احمدپور سطح جذب دانشجو تحصیلات تکمیلی در مازندران را ناچیز عنوان کرد و اذعان داشت: دانشجوی کارشناسی ارشد در استان در حال حاضر حدود 7.2 دهم درصد و دکترای حرفه‌ای 1.3 دهم درصد که این سهم باید در دانشگاه دولتی به 15 درصد برسد.
سرپرست دانشگاه مازندران خواستار افزایش دوره‌های تکمیلی دانشگاهی در دانشگاه‌های دولتی مازندران شد و تصریح کرد: تا پایان سال 94 باید تعداد دانشجویان دوره دکتری را به 4هزار و400، کارشناسی ارشد به 6هزار و600 نفر و کارشناسی را به 17 هزار نفر برسانیم.
وی افزایش تعداد سهیمه در دانشگاه‌های دولتی را بسیار مثبت ارزیابی و اعلام کرد: با افزایش جذب دانشجو در دانشگاه‌های دولتی جذب بودجه‌های عمومی در مازندران نیز افزایش می‌یابد.
احمد پور از آمادگی دانشگاه مازندران در زمینه جذب دانشجو در سطح فراملی خبر داد و افزود: دانشگاه مازندران در زمینه تقویت زبان فارسی در سایر کشورها دانشجو خارجی پذیرش می‌کند و براساس برنامه‌های افق 1404 زبان ادبیات فارسی باید به شدت در منطقه گشترش یابد.
وی با اشاره به جذب دانشجو در 28 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه مازندران در سال تحصیلی جاری تاکید کرد: ایجاد رشته تحصیلی در استان باید مطابق نیاز استان باشد.
سرپرست دانشگاه مازندران در پایان با اشاره ایجاد رشته تحصیلی زیست دریایی، فیزیک دریایی و دانشکده جهانگردی از جذب دانشجو در سه رشته  تحصیلی در دانشکده جهانگردی برای سال آینده خبر داد.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول