اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی تاکید کرد:

پرداخت حقوق مردم در تطویل باند فرودگاه بجنورد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس بر پرداخت تمام حق و حقوق مردم در عملیات تطویل باند فرودگاه بجنورد تاکید کرد.

پرداخت حقوق مردم در تطویل باند فرودگاه بجنورد
موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه بین‌المللی شدن این فرودگاه از چند سال قبل پیگیری شد، اظهار داشت: در این راستا ضمن اخذ موافقت بین‌المللی شدن فرودگاه، 350 میلیارد ریال اعتبار نیز به منظور گسترش باند و اجرای ترمینال‌ خارجی تصویب شد.
وی افزود: این اعتبار طی دو سال برای اجرای طرح‌های توسعه فرودگاه بجنورد هزینه خواهد شد.
ثروتی با بیان اینکه برای گسترش باند فرودگاه مرکز خراسان شمالی 60 هکتار زمین در اراضی پایین دست باند فرودگاه باید تملک شود، تصریح کرد: بر همین اساس باید حق و حقوق مالکان اراضی و واحدهای مسکونی واقع در مسیر فرودگاه از سوی دستگاه متولی تأمین شود.
وی ساکنان و مالکان اراضی واقع در مسیر گسترش باند فرودگاه را از اقشار ضعیف برشمرد و گفت: نباید در پرداخت حق و حقوق افراد در این منطقه کوتاهی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اعتبارات و برنامه‌های لازم به منظور خرید و یا تملک اراضی پیرامون فرودگاه بجنورد پیش‌بینی شده است، لذا دستگاه‌های متولی باید این برنامه‌ها را مورد توجه قرار دهند.
وی اجرای طرح‌های توسعه در فرودگاه بجنورد را موجب افزایش شمار پروازها و همچنین برقراری پروازهای بین‌المللی عنوان کرد.
ثروتی نقش توسعه فرودگاه بجنورد را در پیشرفت و توسعه خراسان شمالی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: فرودگاه محوری‌ترین نقش را در توسعه استان ایفا می‌کند.
وی از پیگیری‌های لازم به منظور افزایش تعداد پروازها از این فرودگاه خبر داد و گفت: هم اکنون استقبال از پروازهای این فرودگاه از سوی مردم و سرمایه گذاران بالا بوده، لذا افزایش تعداد پروازها ضرورت دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های؛ بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا با گسترش باند فرودگاه و اجرای طرح‌ها، علاوه بر افزایش تعداد پروازها، زمینه برای برقراری پروازها به عربستان و همچنین عتبات عالیات از این فرودگاه تحقق یابد.
تنها فرودگاه خراسان شمالی در غرب بجنورد در سال 75 به بهره‌برداری رسید.
این فرودگاه در فضایی به وسعت 240 هکتار احداث شده که با اجرای عملیات گسترش باند فرودگاه به 300 هکتار افزایش خواهد یافت.
هم اکنون روزانه دو پرواز از تهران به بجنورد و بالعکس از این فرودگاه انجام می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول