اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران خبر داد:

تأسیس دانشکده گردشگری در مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران از تأسیس دانشکده گردشگری در مازندران خبر داد.

تأسیس دانشکده گردشگری در مازندران
احمد احمدپور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بابلسر از تأسیس نخستین دانشکده گردشگری، میراث فرهنگی و جهانگردی استان مازندران در شهرستان نوشهر خبر داد و گفت: این پروژه بر اساس مصوبه سفر سوم هیئت دولت و با تأمین اعتبار ملی و استانی و بر اساس سند راهبردی توسعه به عنوان پردیس دانشگاه مازندران اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: پذیرش دانشجو در دانشکده صنایع گردشگری و صنایع دستی مازندران از سال تحصیلی آینده 92-91 در دفترچه کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی اعلام می‌‌شود.
سرپرست دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادی که در این استان هم از نقطه نظر نیروی انسانی و هم از نقطه نظر سایر عوامل در این شهرستان وجود دارد و علمایی که از این منطقه معرفی شدند که آثارشان در کل کشور و حتی خارج از کشور نمود پیدا کرده، وجود یک دانشکده خوب همانند دانشکده جهانگردی را در این شهرستان می‌طلبد.
این مسئول اضافه کرد:این دانشکده مقدمه‌ای برای احداث یک دانشگاهی که در سطح این شهرستان با توجه به ویژگی‌هایی که وجود دارد است و بر این اساس دانشگاه مازندران در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
سرپرست بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان وجود سه گروه آموزشی را برای تأسیس یک دانشکده و برقراری آن الزامی دانست و خاطرنشان کرد: از کارهای مهمی که در احداث دانشکده لازم است تصویب سرفصل‌های دروس رشته‌هایی است که در این دانشکده برگزار می‌شود.
احمدپور گفت: زمانی ما می‌توانیم دانشجوی با کیفیت تحویل جامعه بدهیم که دانشجو بتواند بخش‌های آموزشی و پژوهشی را با کیفیت بگذراند.
وی آمایش آموزش عالی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: دولت‌مردان این مرز و بوم با هدف توسعه همه جانبه کشور این طرح را طراحی کردند و به‌ دنبال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مورد نیاز کشور با بازدهی درست و دقیق می‌باشند.
سرپرست دانشگاه مازندران با بیان اینکه امروز زمان آن فرا رسیده تا بر اساس نیازهای هر استان آموزش عالی نیز توسعه یابد تاکید کرد: بر اساس این مهم آن نیروهایی تربیت شوند تا سکان سازندگی ایران را بر پایه دانش و مهارت به دست گیرند.
این مسئول گفت: در سالی که مزین به عنوان جهاد اقتصادی است، تدوین و نهایی کردن سند آمایش آموزش عالی کشور گامی بسیار بزرگ در راستای کمک به اجرایی‌شدن برنامه‌های دولت است.
احمدپور در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 25 تا 30 درصد دانشجویان ما در استان مازندران در مقطع کاردانی، حدود 68 درصد در مقطع کارشناسی، در حدود سه درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند در صورتی که نرم جهانی به این صورت نیست.
وی متذکر شد: در نرم جهانی به ازای هر کارشناس دو یا سه کاردان وجود دارد در صورتی که نرمی که در کشور ما هست به ازای هر کاردان دو یا سه کارشناس وجود دارد.
این مسئول اذعان داشت: اکنون در دانشگاه‌های استان مازندران بیش از250 دانشجو در 120 دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول