اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

گردشگری راه میان‌بر توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که این استان قادر است با صنعت گردشگری راهی میان‌بر به سوی توسعه و پیشرفت برای خود ایجاد کند.

گردشگری راه میان‌بر توسعه کهگیلویه و بویراحمد است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صنعت گردشگری امروزه به یک منبع مهم درآمدزایی در دنیا تبدیل شده که در این بین بسیاری از کشورهایی که در این صنعت حرفی برای گفتن دارند با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این صنعت پاک توانستند منابع پولی و ارزی قابل توجهی را برای خود به ارمغان بیاورند.
ایران و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به ‌لحاظ وجود جاذبه‌های گردشگری در ابعاد مختلف آن می‌تواند با ورود جدی به این صنعت به شکوفایی اقتصاد خود کمک کند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جاذبه‌ها و مکان‌های فراوان گردشگری با تنوع آب‌ و هوایی منحصر به فرد به سرزمین چهار فصل معروف شده است.
کهگیلویه و بویراحمد این قابلیت را دارد که در هنگامی‌که یاسوج از شدت برف و یخبندان به خود می‌لرزد در دهدشت مردم این شهرستان از شدت گرما کولر روشن می‌کنند.
جمع‌شدن پدیده‌های دیدنی فصول مختلف سال در یک دوره زمانی در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را روشن می‌سازد که این استان می‌تواند با تکیه بر این صنعت پاک و غیرآلاینده به توسعه برسد.
خبرنگار فارس در یاسوج برای بررسی علمی وضعیت صنعت گردشگری به سراغ یک کارشناس تحصیل‌کرده رفته که 16 سال در مدیریت گردشگری صاحب تجربه است.
آنچه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی خبرنگار فارس با علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
علیرضا ایزدی می‌گوید: آن‌ چه که امروزه در اقتصاد و بازارهای جهانی روی داده است لزوم نگرشی نو برای برون‌رفت از رکورد موجود اقتصادی را بیش از بیش نمایان می‌سازد.
وی رشد تکنولوژی، افزایش میزان جمعیت، تغییر الگوها و روابط اجتماعی، افزایش میزان بیکاری، رشد کیفی وسایل ارتباطی و مسائلی از این دست را از جمله عوامل ایجاد تغییرات متنوع در زندگی بشر امروزی می‌داند و ادامه می‌دهد: این موضوعات حتی موجبات تغییر در علایق و سلایق امروز جامعه را فراهم کرده‌اند.
در این بین خدمات‌رسانی و بخش خدمات با بیشترین تاثیر در بین جوامع مختلف اصلی‌ترین عامل جهت تشخیص جوامع مترقی است.
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اوقات فراغت را مولود جدید زندگی بشر می‌خواند و عنوان می‌کند: زندگی عجین شده با تکنولوژی، مولود جدیدی را نیز به عرصه ظهور رسانیده و آن را اوقات فراغت نامیده است.
رشد و بالندگی این مولود جدید که بطور تصاعدی در حال شکل‌گیری است در ارتباط مستقیم با تکنولوژی و شیوه ارائه خدمات است و افزایش میزان آن پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را به‌دنبال دارد.
و یکی از ابتدایی‌ترین محصول افزایش کمی و کیفی اوقات فراغت سفر و تفریح است که در نهایت موجب توسعه گردشگری می‌شود.
وی معتقد است، گردشگری مقوله‌ای جدید بوده که جوامع امروزی آن را به‌عنوان یک صنعت پذیرفته و خروج از رکورد اقتصادی موجود و حل بسیاری از معضلات را در گروه توسعه صنعت گردشگری و توریسم می‌دانند.
این کارشناس ارشد بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد به دیگر صنایع موجود اشاره می‌کند و بیان می‌کند: صنعت پتروشیمی و خودرو سازی معجون دو غول صنایع با بیشترین تاثیر‌گذاری در اقتصاد جوامع با مشکلات عدیده‌ای از لحاظ منابع مالی و مواد اولیه مواجه هستند.
وی ادامه می‌دهد: در این بین رشد تکنولوژی نیز موجب شده این صنایع به منظور کاهش هزینه‌های جاری اقدام به کاهش نیروی انسانی خود کنند و همه روز شاهد اعتراضات بسیاری در این صنایع و مشکلات آن‌ها در تامین حقوق کارگران و مواد اولیه هستیم .
از طرف دیگر افزایش میزان هزینه‌های تولید پیامد‌های خوشایندی برای این صنعت به ارمغان نیاورده و آنچه که بسیاری از این معضلات را می‌تواند برطرف کرده و بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کند صنعت توریسم بوده که به همین دلیل باید آن را صنعت برتر در قرن 21 خواند.
ایزدی صنعت گردشگری و صنایع وابسته آن را در دنیا شناخته شده می‌داند و می‌گوید: صنعت هتل‌داری و صنعت اوقات فراغت از جمله صنایع وابسته به گردشگری هستند که بر اساس آمار و اطلاعات سازمان جهانی جهانگردی u.n.w.t.o با بیش از هزار میلیارد دلار گردش مالی، شانه به شانه صنعت پتروشیمی و صنعت خودروسازی در بازار رقابت، به آرامی گوی سبقت را از آن‌ها ربوده و به آرامی در حال تبدیل شدن به صنعت روز دنیا است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان  ادامه می‌دهد: البته در این میان باید به مهم‌ترین عاملی که موجب تفاوت این صنعت با سایر صنایع می‌شود و نیاز جوامع امروزی نیز هست، توجه داشت و آن محصول تولیدی در پروسه تولیدی این صنایع است، زیرا که در همه صنایع موجود دنیا آنچه که تولید می‌شود، ابزار، وسیله و یا محصولی است که برای خدمت به بشر، فارغ از سلائق و علائق جامعه هدف، ولی محصول صنعت توریسم را نمی‌توان در زمره محصولات مادی قرار داد هر چند که تاثیر شگرف آن در اقتصاد جوامع هدف به هیچ وجه قابل اغماض نیست.
ایزدی به نقش صنعت گردشگری در اقتصاد یک کشور یا استان اشاره می‌کند و میزان تاثیرگذاری این صنعت در اقتصاد و رشد سرانه ناخالص ملی، میزان اشتغالزایی، تاثیر آن در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، جایگاه آن در توسعه فرهنگی و صدور فرهنگ به جوامع هدف، افزایش کمی و کیفی خدمات، محدودیت زدایی و ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم و در نهایت توسعه پایدار و همه‌جانبه را تنها بخشی از دستاوردهای توسعه و تعمیم صنعت گردشگری عنوان می‌کند.
ایزدی خاطرنشان کرد: گردشگری، صنعتی است که ورود تخصص در آن به بالندگی هر چه بیشتر آن انجامید و این صنعت نوپا در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد روز به روز مراحل رشد و ترقی خود را برای خدمت بیشتر به شهروندان طی می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ را عنصری موثر در این صنعت می‌داند و می‌گوید: البته نمی‌توان نقش فرهنگ را در توسعه این صنعت نادیده گرفت.
ایزدی گفت‌وگوی خود را با خبرنگار فارس با این جمله به پایان می‌برد که ایران اسلامی با صبغه ارزشمند فرهنگی تاریخی آن می‌تواند در مسیر بالندگی خود و توجه به صنعت گردشگری گام‌های بلندی بردارد که در مجال آینده به آن بیشتر خواهیم پرداخت.
=============
گفت‌وگو از: کریم بنام
===========
انتهای پیام/ن10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول