اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

امامزادگان باید پایگاه‌های مهم فرهنگی جامعه باشند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: امامزادگان به عنوان پایگاه‌های فرهنگی جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

امامزادگان باید پایگاه‌های مهم فرهنگی جامعه باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید علی اکبر طاهایی بعد ازظهر امروز در همایش بزرگ یادمان امامزادگان در آستانه مبارکه امامزاده عبدالله (ع) بابل اظهار کرد: محیط فرهنگی و اجتماعی امامزادگان باید به گونه‌ای مهیا شود که مردم در کنار امامزادگان احساس آرامش کرده و باید امامزادگان به پایگاه‌های مهم فرهنگی جامعه تبدیل شوند.
وی با تقدیر از عملکرد بسیار خوب مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: اوقاف مازندران در حال حاضر احداث 90 بقاع متبرکه را در دست اجرا دارد که این کار جزء در سایه همکاری و مودت همه خادمان امامزادگان میسر نیست.
طاهایی بیان کرد: امروز ما تنها از طریق مکتب امامت به وادی نبوت و سنت رسول‌الله که دغدغه شیعه و میراث امامزادگان بوده است دست می‌یابیم.
وی با اشاره به اینکه امامزادگان کانون نور، حق‌جویی و عدالت‌خواهی هستند، گفت: مکتب امامت مکتب عدل و علم و مکتب عدالت‌خواهی و عدالت‌جویی است.
طاهایی به وجود شخصیت‌های برجسته مازندران از جمله سعید العلما اشاره و تصریح کرد: سعیدالعلما هم‌طراز شیخ مرتضی انصاری است و سخنان گران‌بها و نورانی وی از مکتب امامزادگان بوده که که اینچنین در مردم تاثیر گذاشته و آنها را بر علیه دشمنان زمان شورانده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر مکتب امامت در ایران شعله برافروخته و سبب روشنایی جهان امروز شده به خاطر تاسی از مکتب امامزادگان و وجود روحانیت است.
طاهایی ادامه داد: اگر وجود روحانیت نبود اسلام به این مقدار پویا نبوده و ما شاهد بازسازی مقبره امامزادگان حتی در دورترین نقاط کشور و استان مازندران نبودیم.
استاندار مازندران به سنت حسنه وقف اشاره و تصریح کرد: وقف از جمله امور ماندنی است که حتی با گذشت سال‌ها نام و یاد واقف بر زبان‌ها جاری و زنده است.
طاهایی از مردم مازندران خواست با انجام سنت حسنه وقف در تسریع بازسازی و مرمت امامزادگان، اوقاف استان را مورد حمایت قرار دهند.
انتهای پیام،/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول