اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امضا تفاهمنامه‌های پزشکی، صنعت ساختمان با چین؛

خودروهای کم‌مصرف در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با مذاکرات مسئولان خودروسازی استان با طرف‌های چینی برای انتقال تکنولوژی، به زودی شاهد تولید خودروهای کم‌مصرف همچنین انواع دیگر خودرو در کارخانه‌های خودروسازی استان خواهیم بود.

خودروهای کم‌مصرف در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زمینه نتایج سفر یک هفته‌ای هیئت اقتصادی استان به چین اظهار داشت: دولت چین آمادگی خود را برای گسترش روابط با ایران اعلام کرده و استان آذربایجان‌شرقی می‌تواند سهم عمده‌ای از این روابط را به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به برنامه‌های هیئت اقتصادی استان در سفر به کشور چین خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و منظم توانستیم دو همایش بزرگ در شهرهای پکن و شنیانگ برگزار و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان را به طرف‌های چینی معرفی کنیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی، مذاکرات هیئت استانی با بخش‌های دولتی و چینی را رضایت‌بخش دانست و افزود: در این مذاکرات موافقت‌نامه‌های خوبی نیز مبادله شد که تحقق آنها قطعاً به رونق بخش‌های مختلف اقتصادی استان منجر خواهد شد.

* اقتضا می‌کند که نقطه ثقل روابط اقتصادی را بر روی کشور چین متمرکز کنیم
وی با اشاره به نقش فعال چین در اقتصاد جهانی و قابلیت‌های بالای این کشور در عرصه اقتصادی و تجاری اظهار داشت: پیشنیه تاریخی و زمینه مثبت سیاسی بین ایران و چین از یک طرف و محدودیت‌های ایجاد شده برای جمهوری اسلامی از سوی اروپا و آمریکا از طرف دیگر، اقتضا می‌کند که نقطه ثقل روابط اقتصادی را بر روی کشور چین متمرکز کنیم.
بیگی ادامه داد: کشور چین با جمعیت 1.3 میلیارد نفری، به بازار مصرف بزرگی تبدیل شده و محصولات تولیدی استان می‌تواند به خوبی در بازار این کشور عرضه شود.
وی، آشنایی تجار، صنعتگران و سرمایه‌گذاران استان با شرایط اقتصادی چین را از اهداف سفر هیئت اقتصادی به این کشور عنوان کرد و افزود: وضعیت بازار چین تا حدودی برای تجار ما ناشناخته بود و در ملاقات‌های صورت گرفته در این سفر بین هیئت‌های تجاری دو طرف، اطلاعات خوبی رد و بدل شد.

* نشست بعدی راه ابریشم در شهر شنیانگ چین
استاندار آذربایجان‌شرقی از ابراز علاقه طرف چینی برای حضور قدرتمند در نشست بازرگانان راه ابریشم که سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد، خبر داد و گفت: مسئولان چینی همچنین اعلام آمادگی کردند نشست بعدی راه ابریشم در شهر شنیانگ چین برگزار شود.

*امضا تفاهمنامه‌ها در موضوع‌های صنعت ساختمان، مواد غذایی، لوازم پزشکی و صادرات فرش
وی با اشاره به توافق اتاق‌های بازرگانی تبریز و شنیانگ برای برگزاری نشست‌های مشترک تجاری و برپایی نمایشگاه‌های اقتصادی تصریح کرد: در موضوعات دیگری از جمله صنعت ساختمان، مواد غذایی، لوازم پزشکی و صادرات فرش نیز تفاهمنامه‌هایی با طرف‌های چینی امضا شد.

*سفر 50 میلیون چینی به دنیا
بیگی، درباره روابط دو طرف در حوزه گردشگری نیز گفت: سالانه نزدیک به 50 میلیون توریست چینی به سراسر دنیا سفر می‌کنند و اگر بتوانیم در این موضوع سهمی را به استان اختصاص دهیم شرایط خوبی برای توسعه گردشگری در استان فراهم می‌شود.
وی همچنین با اشاره به دیدار هیئت اقتصادی استان با مدیران شهری در استان‌های لیائونینگ و هوبی اظهار داشت: در دیدار مستقیم با مسئولان شهری چین، زمینه برقراری روابط فرهنگی و اجتماعی بین شهرهای چین و آذربایجان‌شرقی و استفاده از تجربیات مدیریت شهری چین بررسی شد و مذاکرات خوبی صورت گرفت.

*استفاده از فایناس چینی در مترو و احداث نیروگاه
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر استفاده از فاینانس چین در پروژه‌های عمرانی استان گفت: این موضوع به عنوان یک فرصت برای ما تعیین شده و در خصوص استفاده از فاینانس چین برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های استان از جمله مترو، احداث نیروگاه با طرف‌های چینی مذاکره کردیم.
وی با اشاره به بازدید هیئت استانی از چند کارخانه خودروسازی در چین گفت: با مذاکرات مسئولان خودروسازی استان با طرف‌های چینی برای انتقال تکنولوژی، به زودی شاهد تولید خودروهای کم‌مصرف همچنین انواع دیگر خودرو در کارخانه‌های خودروسازی استان خواهیم بود.

*صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی به چین
بیگی با اشاره به توافقات انجام شده با طرف چینی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی استان به چین نیز تصریح کرد: باید از فرصت بازار پرمصرف چین برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنیم و در این راستا توافق اولیه برای صادرات پیاز به این کشور انجام شد.
وی ابراز امیدواری کرد، برنامه‌های سفر هیئت اقتصادی استان به چین و تحقق تفاهمنامه‌ها و توافقات صورت گرفته در این سفر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی استان منجر شود.
بیگی همچنین از سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین به واسطه ایجاد ارتباطات مناسب با مسئولان دولتی کشور چین قدردانی کرد.
هیئتی متشکل از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی در سفری یک هفته‌ای به کشور چین، از فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری این کشور بازدید کردند.
برگزاری دو همایش سرمایه‌گذاری در شهرهای پکن و شنیانگ همچنین دیدار با مسئولان استان هوبی چین از برنامه‌های هیئت اقتصادی استان در چین بود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول