اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

سنگ آهک و مواد شیمیایی عمده واردات چین از ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی عمده واردات چین از ایران را سنگ آهک و مواد شیمیایی عنوان کرد.

سنگ آهک و مواد شیمیایی عمده واردات چین از ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در جمع هیئت اقتصادی اعزامی به کشور چین اظهار داشت: چینی‌ها بر ایجاد گروه‌های کاری بیش از ایجاد افراد کاری تأکید دارند و این امر از دلایل مهم پیشرفت اقتصاد چین در دنیا است.
وی برنامه‌ریزی با عنوان نقشه راه و حرکت جریان‌های اقتصادی چین را مبتنی بر این نقشه از دیگر عوامل عنوان کرد و افزود: در توسعه اقتصاد هر کشور بهبود زیرساخت‌ها و تقویت آن، بهره‌مندی از تکنولوژی روز، نیروی انسانی فراوان و آموزش دیده در اولویت قرار دارد و اقتصاددانان چین در ابتدای امر، توسعه را مبتنی بر آموزش و تربیت نیروی‌های آموزش دیده و متخصص آغاز کرده‌اند.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه بهبود تکنولوژی و نیروی انسانی ارزان، افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد، گفت: در امر بهره‌وری ایجاد فرهنگ تولیدی با دیدگاه صادراتی در لایه‌های مختلف اجتماعی بسیار مهم است و چین این دیدگاه را در سطح جامعه و در بین بیش از 3 میلیارد نفر ایجاد کرده است، بنابراین توانسته با شناسایی نیازهای دنیا و سلیقه‌یابی بازارها بر اقتصاد جهان تأثیر عمیقی بگذارد.
نجفی سهم چین را، از صادرات جهان 11 درصد عنوان کرد و اظهارداشت: در سال 2010 حجم تجارت چین رقمی معادل 2970 میلیارد دلار بوده است.
وی صادرات کشور چین به جهان را 1580 میلیارد دلار و واردات این کشور از جهان را 1390 میلیارد دلار عنوان کرد.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی تراز بازرگانی کشور چین را مثبت 190 میلیارد دلار عنوان کرد.
صادق نجفی تصریح کرد: 18.4 درصد صادرات کشور چین به آمریکا، 13.8 درصد به هنگ هنگ، 8.2 به ژاپن، 4.5 کره و آلمان، هلند، انگلستان و سه درصد سنگاپور و هند است.
نجفی در ادامه سخنان خود با اشاره به واردات کشور چین نیز اظهار داشت: عمده واردات کشور چین از ژاپن، کره جنوبی، تایوان، آمریکا و آلمان صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی عمده  واردات چین از ایران را سنگ آهک و مواد شیمیایی عنوان کرد.
نجفی کشور چین را یک بازار بیش از 3 میلیاردی دانست و تأکید کرد: تجار و فعالان اقتصادی استان باید از این بازار مستعد و بزرگ بهره‌مند شوند چرا که کشور چین به مرور به سمت مصرف‌گرایی پیش می‌رود و این امر می‌تواند فرصت مناسبی را برای حضور کالاهای ایرانی در بازار این کشور فراهم کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول