اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماهه میلادی سال‌جاری صورت گرفت؛

افزایش 68 درصدی صادرات چین به ایران

خبرگزاری فارس: معاون اتاق بازرگانی شهر شنیانگ چین گفت: در هشت ماه سال میلادی جاری، صادرات چین به ایران 68 درصد رشد داشت و واردات استان لیائونینگ از ایران هم 1.5 برابر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

افزایش 68 درصدی صادرات چین به ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، چانگ در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی در شهر شنیانگ مرکز استان لیائونینگ چین از توسعه روابط با آذربایجان‌شرقی استقبال کرد و اظهار داشت: ایران قابلیت‌های فراوانی در بخش‌های انرژی و معدن دارد و ما می‌توانیم فناوری و بازار بزرگ چین را با ذخایر غنی ایران به هم پیوند داده و به سود متقابل برسیم.
‌وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ایران برای لیائونینگ کشوری ناشناخته است و سفر هیئت اقتصادی آذربایجان‌شرقی به این استان به جا بود و اطلاعات خوبی بین دو طرف مبادله شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی  نیز در این همایش با تشریح قابلیت‌ها و توانمندی‌های آذربایجان‌شرقی در بخش‌های مختلف گفت: تاثیرگذاری آذربایجان‌شرقی در ایران محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و این استان به عنوان مرکز تجارت شمال‌غرب کشور، محوریت مبادلات اقتصادی چهار استان همجوار این منطقه را با کشورهای همسایه بر عهده دارد.
احمد علیرضابیگی افزود: شرایط کنونی جهان به گونه‌ای است که برقراری و توسعه ارتباطات بین کشورها  ضروری است و با توجه به قابلیت‌ها و اشتراکات ایران و چین امیدواریم این همایش و نشست‌ها و دیدارهای آن به تحکیم پیوندها و همکاری‌های مشترک کمک کند.
تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران چینی در این همایش با قابلیت‌های تجاری و زمینه‌های سرمایه گذاری در آذربایجان‌شرقی آشنا شدند.
73 طرح قابل سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی به ارزش 17.7 میلیارد دلار در نشست‌های رودرروی این همایش به سرمایه‌گذاران چینی معرفی شد.
این طرح‌ها در زمینه‌های گردشگری، زیربنایی، صنعت و معدن، منطقه آزاد، عمران و خدمات شهری و امور بازرگانی است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول