اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای خراسان جنوبی:

اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی استانی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بر اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی و مهندسی رودخانه و ساماندهی سواحل رودخانه‌های استان تاکید کرد.

اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی استانی ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد کاظم بیجاری ظهر امروز در بازدید از طرح‌های آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: اعمال مدیریت پروژه‌های عمرانی از طریق برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت، هماهنگی و کنترل، با توجه به اندازه و پیچیدگی طرح‌های عمرانی در چارچوب سیاست‌ها، برنامه‌ها، اولویت‌ها و قوانین و مقررات موضوع از اهم وظایف این مدیریت است.
وی افزود: برنامه‌ریزی و نظارت بر زمینه‌های سرمایه‌گذاری، مشارکت مردمی، انجام مطالعات اجتماعی و تدوین نظام‌های بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، مستند سازی طرح‌های عمرانی، بررسی‌های زیست محیطی، تغذیه مصنوعی، ساماندهی سواحل و مهندسی رودخانه، انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در راستای اجرای مفاد نظام‌نامه تحقیقات در شرکت‌های آب منطقه‌ای، انتخاب  مشاوران و پیمانکاران و نظارت بر حسن اجرای مفاد قراردادها بر اساس قوانین و مقررات و ضوابط مورد عمل از دیگر وظایف این معاونت است.
معاون آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به شرح وظایف این معاونت ادامه داد: نظارت بر مطالعه و اجرای طرح‌های عمرانی تامین و توسعه منابع آب، نظارت بر برگزاری مناقصات برای انتخاب مشاوران و پیمانکاران ذی‌صلاح برای مطالعه و اجرای طرح‌های عمرانی، تحلیل کلی وضعیت طرح‌های توسعه منابع آب و تهیه و ارائه گزارش‌های لازم از دیگر اقدامات این نهاد است.
بیجاری یادآور شد: نظارت بر روند بررسی و تصویب گزارشات فنی طرح‌های تامین توسعه منابع آب، همکاری با معاونت برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت در تهیه و تنظیم موافقت‌نامه طرح‌های عمرانی و مرتبط با آن معاونت، نظارت بر تدوین نظام‌های بهره‌برداری و مستند سازی طرح‌های عمرانی در کلیه مراحل مطالعه و اجرای طرح و ارائه خدمات مشورتی و پشتیبانی‌های تخصصی به مجریان طرح‌ها با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی در ارتباط با فعالیت‌های محوله از دیگر وظایف است.
وی ادامه داد: اعلام برنامه‌های مطالعاتی و اجرایی و مشخصات فنی و احجام عملیات طرح‌های عمرانی به معاونت برنامه‌ریزی شرکت، همکاری با دفتر برنامه‌ریزی آب در تهیه و تنظیم برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت و پیش‌بینی برنامه‌های زمانی مطالعات و عملیات اجرائی طرح‌های تامین و توسعه منابع آب از دیگر وظایف این نهاد است.
معاون آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بررسی، پیشنهاد و اتخاذ روش‌های مناسب در انتخاب مشاوران و پیمانکاران واجد شرایط، تهیه شرح خدمات، بررسی و رسیدگی به صورت وضعیت‌های موقت و قطعی، امور اعتباری، تشکیل کمیته‌های تخصصی، در مراحل مطالعه و اجرا و مراحل مختلف طرح با رعایت قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط را از دیگر وظایف کاری این معاونت برشمرد.
بیجاری یادآور شد: هماهنگی با معاونت حفاظت و بهره‌برداری در طول دوره تضمین و تحویل موقت و انجام هماهنگی‌های لازم به منظور بهره‌برداری بهینه از طرح‌های عمرانی، تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی ادواری و سایر گزارشات مدیریتی از وضعیت طرح‌های عمرانی و ارائه پیشنهادات به مدیر عامل، هماهنگی و نظارت در استقرار بانک اطلاعاتی طرح‌های عمرانی به منظور دسترسی سریع به آمار و اطلاعات و تهیه گزارشات تلفیقی و مدیریتی نیز در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: انجام مطالعات و اجرای سیستم‌های پدافند غیر عامل برای طرح‌های منابع آب مطابق دستورالعمل‌های مربوطه، همکاری با معاونت حفاظت و بهره‌برداری در زمینه مطالعه و اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی، مهندسی رودخانه و ساماندهی سواحل، انجام مطالعات میراث فرهنگی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی و بررسی روش‌های انجام کار و پیشنهاد روش‌های مناسب‌تر براساس قانون افزایش بهره‌وری در تمام فعالیت‌های ذیربط اعم از نیروی انسانی و نوع اجرای کار پیمانی و مشاوره‌ای، حفظ کرامت انسانی و پاسخگویی به ارباب رجوع، انجام سایر وظایف محوله و ارائه گزارشات لازم از اقدامات آب منطقه‌ای است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول