اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهاجرت پرندگان به تالاب‌های خوزستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان از آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی از مناطق مدارهای شمالی به آبگیرها و تالاب‌های استان خبر داد.

مهاجرت پرندگان به تالاب‌های خوزستان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، تورج همتی اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل تاکنون گونه‌هایی نظیر اردک مرمری، خوتکا و اردک ارده‌‌ای و همچنین پرندگانی چون اگرت بزرگ، حواصیل ارغوانی، سنگ گردان، انواع دم جنبانک، انواع آبچلیک و ... دیده شده‌اند.
وی از نکات بارز ورود پرندگان مهاجر به استان به مشاهده اردک تاجدار در تالاب شادگان اشاره کرد و گفت: این گونه کمتر در تالاب‌های استان مشاهده گردیده و پیش از این، در سرشماری‌های زمستانه استان آماری از این پرنده ارائه نشده بود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه استان در مجموع بیش از 50 درصد از وسعت تالاب‌های کشور را در خود جای داده است، افزود: تالاب بین المللی شادگان با وسعت 400 هزار هکتار علاوه بر ثبت در کنوانسیون رامسر به عنوان پناهگاه حیات وحش شادگان از لحاظ تنوع زیستی، بی نظیر است.
وی از تالاب‌های هورالعظیم، بامدژ و میانگران به عنوان دیگر اکوسیستم‌های ورود پرندگان مهاجر خبر داد و گفت: این تالاب‌ها از لحاظ بوم شناختی کانون و مرکز تنوع زیستی استان بوده که بسیاری از گونه‌های آسیب پذیر و
گونه‌های در معرض خطر در این زیست بوم‌های  حیات بخش قرار دارند.
براساس گزارش محیط زیست خوزستان، در سرشماری زمستانه سال گذشته 114 هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی در استان در قالب 173 گونه سرشماری شده‌اند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول