اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

جمعیت پرندگان در زیستگاه‌ها پایدار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: با مدیریت نوین شکار در زیستگاه‌های آزاد استان شرایط لازم برای پایداری جمعیت پرندگان و شکار مجاز فراهم می‌شود.

جمعیت پرندگان در زیستگاه‌ها پایدار می‌شود
بیوک رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: برای تحقق قانون برنامه پنجم توسعه و تعیین ظرفیت برد شکار در استان آذربایجان‌شرقی، زیستگاه‌های آزاد و غیرحساس در سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS مطالعه می‌شود.
وی افزود: این زیستگاه‌ها مناطق طبیعی هستند که حساسیتی از لحاظ مدیریت  گونه‌های حمایت شده، حفاظت شده و یا در حال انقراض نداشته و توسط کارشناسان محیط طبیعی پهنه‌بندی شده و و طبق ظرفیت برد  بهره‌برداری خواهند شد.
رئیسی اجرای این طرح را برای کاهش احتمال تخلف شکارچیان غیرمجاز در مناطق ممنوعه دانست و گفت: در این مدیریت برای همکاری بیشتر شکارچیان و اداره  حفاظت محیط زیست، یک سر شکارچی توسط شکارچیان تعیین می‌شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست  آذربایجان‌شرقی وظیفه این سر شکارچی را تعیین تعداد شکارچیان و معرفی آنها بر اساس ظرفیت هر پهنه برای مدت پنج سال عنوان کرد و گفت: اجرایی کردن این طرح پس از اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذی‌ربط سازمان حفاظت محیط زیست کشور میسر خواهد بود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول