اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبپخش خبر داد:

اجرای طرح کتاب مسافر در اتوبوس‌های آبپخش

خبرگزاری فارس: شهردار آبپخش از اجرای طرح کتاب مسافر در اتوبوس‌های آبپخش خبر داد.

اجرای طرح کتاب مسافر در اتوبوس‌های آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید محمود موسوی صبح امروز در نشست با مسئولان کتابخانه آبپخش اظهار داشت: شهرداری رسیدگی به فعالیت‌های فرهنگی را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده و برای بهبود وضعیت فرهنگی شهر تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
شهردار آبپخش یادآور شد: فرهنگ مطالعه و علاقه به کتاب و کتابخوانی ریشه در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارد و شهرداری آبپخش تلاش برای بهبود این وضعیت را اصل کار خود قرار داده است.
وی افزود: باید انگیزه و علاقه به مطالعه و کتابخوانی در بین آحاد جامعه ارتقا یابد که در این عرصه نقش فرهنگیان و دانش‌آموزان بسیار مهم و تعیین‌کننده است.
موسوی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مطالعه در بین عموم مردم فراگیر شود، تصریح کرد: باید در این راستا اقدامات لازم و جدی انجام شود.
این مسئول از اجرای طرح کتاب مسافر در اتوبوس‌های آبپخش _ برازجان خبر داد و خاطرنشان ساخت: شهرداری آبپخش با همکاری کتابخانه عمومی شهر آبپخش برای نخستین بار در استان بوشهر، اقدام به اجرای طرح کتاب مسافر برای افزایش سرانه مطالعه در بین شهروندان آبپخشی کرده است.
موسوی ادامه داد: خدواند بزرگ به قلم سوگند یاد می‌کند و در قرآن کریم 220 مرتبه از کتاب سخن به میان آورده و پیامبران هر کدام کتاب‌های خاص خود را داشتند و پیرامون قلم عنوان شده که از خون شهدا ارزش بالاتری دارد.
وی یاداور شد: نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی‌های عمومی جامعه بسیار مهم است و هفته کتاب که از 23 آبان آغاز و تا 30 آبان ماه ادامه دارد زمان مناسبی برای نشر و گسترش فرهنگ مطالعه است و انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی شهر برنامه‌ریزی خاصی برای این ایام داشته باشند.
موسوی با تاکید بر استفاده از ایده‌های جدید برای گسترش فرهنگ‌ کتابخوانی اضافه کرد: دانش‌آموزان در هر کلاس انشا یک یا چند کتاب را مطالعه کنند و خلاصه آن را ارائه دهند و شیوه‌های فرهنگ‌سازی آن دنبال شود.
مسئول کتابخانه عمومی شهر آبپخش نیز با اشاره به مشکلات مالی این نهاد از قطع برق کتابخانه عمومی آبپخش خبر داد و اظهار داشت: در یک ماه اخیر بیش از سه بار شاهد قطع برق کتابخانه عمومی باقرالعلوم شهر آبپخش هستیم و این به دلیل عدم توانایی قبض برق توسط این نهاد فرهنگی است.
علی دهقان افزود: در موارد قبل با رایزنی‌های شهردار آبپخش و ریاست شورای اسلامی شهر شاهد وصل شدن برق کتابخانه بودیم ولی به دلیل عدم پرداخت قبض برق کتابخانه مجددا اداره برق اقدام به قطع برق کتابخانه کرد.
وی اذعان داشت: حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها از حقوق قانونی ایشان است و با دریافت این وجه می‌توان گام مهمی در راستای رفع بخشی از مشکلات و نواقص کتابخانه عمومی شهر پرداخت.
این مسئول تاکید کرد: در جلسه شورای اداری بخش آبپخش که هفته گذشته در سالن اجتماعات شهرداری آبپخش برگزار شد، شهردار آبپخش با رایزنی‌های ریاست محترم شورای اسلامی شهر قول مساعدی برای پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه‌ داد و مقرر شد از محل کمک‌های فرهنگی شهرداری نسبت به پرداخت بخشی از بدهی کتابخانه عمومی شهر به اداره برق اقدام کند ولی با این وجود پس از گذشت کمتر از یک هفته شاهد قطع مجدد برق هستیم.
دهقان بیان داشت: اگر می‌خواهیم شهری پویا داشته باشیم و سرانه مطالعه بالا رود باید نسبت به تقویت کتابخانه عمومی شهر اهتمام ورزیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول