اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند خبر داد:

اتمام احداث ساختمان بیمارستان 126 تختخوابی جدید مرند

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند از اتمام احداث ساختمان بیمارستان 126 تختخوابی جدید مرند توسط وزرارت مسکن و شهرسازی خبر داد.

اتمام احداث ساختمان بیمارستان 126 تختخوابی جدید مرند
به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی صبح امروز در جلسه کار گروه تخصص سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به نیازهای اهالی برای تامین سلامت و بهداشت خود و توسعه روز افزون شهرستان مرند تجهیزات 30 ساله تنها بیمارستان این شهرستان با امکانات کم قادر به پاسخگویی اهالی نیست، اما با پیگیری‌های مسئولان شهرستان و مساعدت وزرات بهداشت درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی این تجهیزات شامل یک دستگاه آمبولانس مدرن و امکانات آزمایشگاهی و اتاق عمل خریداری شده است.
وی همچنین از اتمام ساختمان بیمارستان 126 تختخوابی جدید مرند که توسط وزارت مسکن وشهرسازی در حال احداث بود، افزود: این بیمارستان با 98 درصد عملیات پیشرفت فیزیکی آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی است.
رضوانی با بیان اینکه برای احداث این بیمارستان تاکنون 12 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، از سازمان مسکن شهر سازی خواست به موقع تحویل دانشگاه علوم پزشکی داده تا برای تجهیز این بیمارستان دانشگاه نیز با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرند در جاده ترانزیتی تسریع عمل کنند.
فرماندار مرند در ادامه افزود: مرکز بهداشتی درمانی زنوز نیز با مشارکت 50 میلیون تومان توسط اهالی تا یک سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

*درمانگاه فعلی تامین اجتماعی مرند جوابگو نیست
وی همچنین از مسئولان مرکز بهداشت، بازرگانی، دامپزشکی و اماکن خواست با اغذیه فروشانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد، چرا که این مسئله مستقیما با سلامت انسان‌ها و جامعه ارتباط دارد و ما به عنوان مسئولان نظام نیز برای تامین امنیت و سلامت بهداشتی و غذایی مردم مسئول هستیم واین کار با کار عمرانی فرق می‌کند.
رضوانی با اشاره به وجود 70 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان مرند افزود: درمانگاه فعلی قادر به پاسخگوئی این افراد نیست و از مسئولان استانی خواستار توسعه به پلی‌کلینگ با فضای بیشتر، تخصصی و پزشکان مجرب در این درمانگاه برای شهروندان بیمه شده تامین اجتماعی شد.

*راه‌اندازی کارخانه کمپوست دفع زباله‌ها به صورت صنعتی
شهردار مرند نیز در این نشست از کنترل دفع آب‌های غیرمجاز و سطحی که روانه شهر می‌شوند، گفت: در این رابطه با هماهنگی‌های انجام یافته با مسئولان آب و فاضلاب شهری با همکاری مردم و دستگاه قضایی برای حل این معضل اقداماتی انجام شده و کسانی که رعایت نمی‌کنند کنتر آب آنها قطع و به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.
رضا هاشمی همچنین از راه‌اندازی کارخانه کمپوست دفع زباله‌ها به صورت صنعتی تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم دستگاه‌های این کارخانه که توسط شهرداری تهیه و در سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از دفع زباله‌ها به صورت صنعتی در این شهرستان باشیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول