اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان:

تولید باید تجارت‌گرا باشد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تولید واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان باید تجارت‌گرا باشد و بازاریابی کنند.

تولید باید تجارت‌گرا باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان شامگاه یکشنبه در جمع نمایندگان اتاق بازرگاین، صنایع و معادن گیلان با اشاره به ادغام سازمان صنایع و معادن و بازرگانی اظهار داشت: این ادغام تا به امروز تکمیل نیست و حوزه‌هایی مانند گمرک و مناطق آزاد نیز می‌توانند با این وزارتخانه ادغام شوند.
وی ادغام صنعت و معدن و بازرگانی را یک فرآیند ساده ندانست و تصریح کرد: الحاق نیروهای نزدیک به‌هم دو سازمان کار ساده‌ای نیست.
سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان نقش سازمان‌های مردم نهاد در کمک به این ادغام را تاثیرگذار دانست و گفت: تا مرحله بلوغ این ادغام NGOها می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند تا وزارتخانه‌ای که تشکیل می‌شود جامع‌تر و کامل‌تر شود.
این مسئول بازارهای جدید را نیاز واحدهای تولید کننده دانست و افزود: باید به دنبال بازارهای جدید باشیم و برای برقراری تعاملات با برخی کشورها نیاز به ایجاد ظرفیت است.
اصغریان با اشاره به اینکه روی برخی از کشورها نمی‌شود حساب باز کرد، ابراز داشت: باید حوزه کاری خود را وسیع‌تر کنیم و افق‌های دورتر و بیشتری را ببینیم.
وی جدی گرفتن بحث بازاریابی را مورد تاکید واحدهای تولیدی و صنعتی قرار داد و خاطرنشان کرد: واحدهای ضعیف در زمینه بازاریابی دچار ضعف هستند و اینکه باید کالایی را تولید کنند که بتوانند بازاریابی داشته باشند.
این مسئول با تصریح بر اینکه تولید باید تجارت‌گرا باشد، یادآور شد: در این راستا بحث بازاریابی و رایزنی‌های اقتصادی می‌تواند کمک کند. همچنین در صورتی که بازاریابی نتیجه دهد کارخانه‌ها و تولیدهای صنعتی ما می‌توانند توجیه‌پذیر باشند و بازار رونق بیشتری بگیرد.
اصغریان تشکیل اتاق فکر در اتاق بازرگانی را ضرورت خواند و عنوان کرد: اتاق باید با فکر و برنامه و فعال باشد.
وی درباره برنامه‌های سازمان جدید صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت باید ایده نو داشته باشیم و با رویکرد جدیدتری وارد صحنه شویم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بحث تعرفه را شمشیر دولبه خواند و متذکر شد: باید شرایط برای رقابت در بازارهای خارجی مناسب باشد و جامعه ما در این زمینه به حالت تعادل برسد.
وی پیگیری موضوع جایزه صادراتی را از دیگر برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و اذعان داشت: امیدواریم تا روز 29 مهر که روز ملی صادرات است بتوانیم خود را به روز برسانیم.
در این جلسه هر یک از نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار حمایت بیشتر سازمان مذکور از صنعتگران شدند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول