اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور تابش صورت گرفت؛

دیدار صنعتگران یزد با وزیر صنعت معدن و تجارت

خبرگزاری فارس: صنعتگران استان یزد با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و مسائل و مشکلات صنایع این استان را طرح و بررسی کردند.

دیدار صنعتگران یزد با وزیر صنعت معدن و تجارت
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده مردم اردکان در مجلس و جمعی از صنعتگران استان یزد اظهار داشت: سیاست اصولی ما حمایت از بخش خصوصی است و در همین راستا اولویت در اجرای پروژه‌ها نیز با این بخش خواهد بود البته موارد خاص مثل پروژه‌های مناطق محروم مستثنی خواهند بود.
مهدی غضنفری افزود: تلاش می‌کنیم بخش خصوصی کشور که بسیار هم توانمند است اوج گیرد و از منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزی در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت و امیدواریم سیستم بانکی کشور نیز در اعطای تسهیلات ریالی قدم‌های موثری بردارد.
وی در مورد اعمال بسته‌های حمایتی به بخش تولید پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و حل مشکلات صنعتگران نیز گفت: بررسی‌های لازم در این زمینه انجام خواهد گرفت و به تعهد دولت در این زمینه عمل خواهد شد.
غضنفری افزود: در آینده نزدیک سه اتاق فکر مجزا در این وزارتخانه با عنوان "صنعت"، "معدن" و "تجارت" تشکیل خواهد شد و با دعوت از نخبگان و با استفاده و اتکا به افکار و نظرات آنها، استراتژی آینده در این حوزه‌ها تبیین می‌شود.
وی ادامه داد: با نظر رئیس جمهور در دور چهارم سفرهای استانی، هیچ طرح و برنامه جدیدی مصوب نخواهد شد و هر وزارتخانه موظف است در تعامل با مدیران و مسئولان استانی، مصوبات سفرهای دور اول تا سوم را مورد بررسی و بازنگری قرار داده و اجرایی کند.
وی تصریح کرد: این وزارتخانه در دور چهارم سفرها، جلساتی را با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و فعالان اقتصادی و مدیران ذی‌ربط استانی در محل اتاق بازرگانی تشکیل و مشکلات فعالان اقتصادی را مورد بررسی و چاره‌اندیشی قرار خواهد داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: کار ستاد تسهیل در دور اول به اتمام رسیده و در آینده نزدیک با حضور سه نفر از معاونان وزیر در هر استان فعالیت دور دوم این ستاد آغاز خواهد شد که مسئولیت رسیدگی به مشکلات و حل تنگناهای این حوزه را بر عهده دارند.
غضنفری در پاسخ به درخواست نماینده مردم اردکان برای تامین آب صنایع مستقر در این شهرستان با توجه به قول وزیر نیرو، یکی از معاونان خود را عهده‌دار پیگیری تشکیل جلسه با وزیر نیرو کرد تا در این زمینه بررسی شود و این امر در اولویت قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از پیگیری‌های نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار داشت: مجموعه مدیران و نخبگان استان یزد در زمره افرادی خبره و باتجربه و پایه‌گذار صنعت این استان هستند و پیشبرد اهداف صنعتی و اقتصادی این استان مدیون خلاقیت، تشریک مساعی و همدلی در استان یزد است که موجب برکت و افتخار است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه در سایه پیگیری مجدانه و تعامل مثبت مسئولان شهرستان با مدیران استان و حمایت‌های وزرا و هیئت دولت، ظرفیت‌های خوبی برای شکوفایی استعدادها و اجرای پروژه‌ها در منطقه فراهم شده از همت والای مدیران و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به ویژه مدیریت شرکت چادرملو که نقش اساسی در ایجاد واحدهای صنایع معدنی در شهرستان اردکان و استان یزد داشته‌اند، تقدیر کرد.
محمدرضا تابش پیگیری مجدانه وزرای سابق و اسبق وزارت صنایع و معادن و تلاش مدیران ایمیدرو را در بهره‌برداری سریع این پروژه‌ها قابل تقدیر دانست و از حسن انتخاب وزیر در گزینش مدیرعامل جدید ایمیدرو و معاونت امور مجلس این وزارتخانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: توجه وزیر صنعت، معدن و تجارت به پروژه‌های مهم صنعتی و معدنی که در استان یزد در حال اجراست، پیشرفت سریع آنها را به دنبال داشته باشد.
نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در این نشست همچنین خواستار نگاه ویژه به استان یزد در قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل نوع صنایع مستقر در این استان شد.
تابش همچنین با برشمردن بخش دیگری از مسائل و تنگناهای استان یزد و شهرستان اردکان در حوزه کاری آن وزارتخانه پیگیری در راستای رفع آنها توضیحاتی ارائه کرد.
از جمله این موارد می‌توان به مساعدت در تامین زیرساخت  طرح‌های فولاد استان، مشکلات ناشی از نحوه واگذاری فولاد میبد به بخش خصوصی و تشکیل کمیته خاص برای رسیدگی جامع به این واحد، استفاده از مکانیزم‌های تشویقی خاص برای بازسازی صنایع نساجی موجود با اصلاح فرآیندها و نوسازی ماشین‌آلات، اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی شهرک‌های صنایع نوین و الکترونیک با توجه به مصوبه دور دوم هیئت دولت، اختصاص تسهیلات یا اعتبار برای زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد، افزایش سهم استان در تولید محصولات منتخب از جمله فولادسازی، صنایع مس، ذغال سنگ، شیشه و با توجه به مزیت‌های رقابتی و وجود منابع و مواد اولیه در استان، رفع مشکلات نقدینگی کارخانه پوشش گستر اردکان و کارخانجات کاشی و پرداخت جوایز صادراتی برخی واحدهای صادر کننده (سال قبل و جاری) اشاره کرد.
در این جلسه مدیران و فعالان صنعتی و اقتصادی استان و شهرستان اردکان ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه مسئولیت خود به مسائل و مشکلات و موانع موجود اشاره و راهکارهایی برای مواجهه با این مشکلات و رفع آنها ارائه کردند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول