اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سمنان:

حجم تجارت خارجی بلاروس 72 میلیارد دلار است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان و سرپرست هیئت تجاری اعزامی استان به بلاروس حجم تجارت خارجی کشور بلاروس را 72 میلیارد دلار دانست.

حجم تجارت خارجی بلاروس 72 میلیارد دلار است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مفید غلامی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اعزام هیئت تجاری استان سمنان به بلاروس اظهار داشت: حجم تجارت خارجی کشور بلاروس 72 میلیارد دلار بوده که از این میزان 33 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات و بقیه مربوط به واردات این کشور است.
وی اضافه کرد: نرخ رشد اقتصادی کشور بلاروس مطلوب است و نشان می‏دهد که اقتصاد رو به جلویی دارد.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان و سرپرست هیئت تجاری اعزامی استان به بلاروس تصریح کرد: بسترهای مناسبی برای تجار، صنعتگران و سرمایه‏گذاران ایرانی به منظور توسعه فعالیت‏های اقتصادی و تجاری در بلاروس فراهم است.
غلامی گفت: سمنان استانی صنعتی است و در مرحله‏ای از توسعه صنعتی قرار دارد که به روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای دیگر نیازمند است.
وی تاکید کرد: با تغییر تشکیلاتی که در سازمان‏های صنایع و بازرگانی رخ داده، دقیقاً سیاست‏گذاران کشور به این نتیجه رسیدند که سامانه و ساختار تشکیلاتی باید منسجم‏تر و هماهنگ‏تر شود و این هماهنگی را در ادغام این دو دستگاه دیدند.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان و سرپرست هیئت تجاری اعزامی استان به بلاروس با بیان اینکه یکی از مشکلات صنایع در داخل این است که تنها به درون کشور می‏نگرند، افزود: صنایع باید نگا‏هشان به بیرون از مرزها باشد و به صادرات تولیدات خود به سایر کشورها بیندیشند.
غلامی با بیان اینکه امیدواریم که بتوانیم صنایع خود را با رشد سایر کشورها همگام سازیم، تصریح کرد: صنایع ما باید این توان را داشته باشند که بتوانند با کمپانی‏های جهانی رقابت کنند.
وی تاکید کرد: صنعت استان سمنان به مرحله‏ای رسیده است که باید نگاه به بیرون از مرزها را سرلوحه کار خود قرار دهد.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان ادامه داد: قصد داریم با اعزام هیئت‏های تجاری از استان سمنان به سایر کشورها، فضای کار را برای سرمایه‏گذاران این استان در کشورهای دیگر فراهم کنیم.
غلامی اظهار داشت: کشور بلاروس بیش از دو برابر استان سمنان وسعت دارد و در یک منطقه استراتژیک مهم قرار دارد.
وی با بیان اینکه بلاروس کشوری بکر و مناسب برای سرمایه‏گذاری است، افزود: با توجه به نزدیکی بلاروس با اتحادیه اروپا و هم‏مرزی این کشور با کشورهایی همچون اکراین و ... فضای خوبی برای بسط تبادلات تجاری وجود دارد.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان با بیان اینکه بیشتر تاکیدات صورت گرفته به منظور افزایش صادرات صنایع داخلی به بلاروس است، ادامه داد: بسترهای بسیار مناسبی برای ایرانیان از جمله صنعتگران و تجار استان سمنان در این کشور فراهم است.
غلامی با بیان اینکه در این هیئت اعزامی به کشور بلاروس 16 نفر از بازرگانان حضور داشتند، گفت: هیئت تجاری اعزامی به بلاروس صرفا از استان سمنان نبود و افرادی از استان‏های گیلان، ایلام و آذربایجان شرقی نیز این هیئت را همراهی می‏کردند.
وی تاکید کرد: مسئولان بلاروس بسیار علاقه‏مند هستند که سرمایه‏گذاران، تجار و بازرگانان ایرانی در این کشور سرمایه‏گذاری کنند.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان ادامه داد: در این سفر یک هفته‏ای مذاکرات خوبی با مسئولان کشور بلاروس و نیز استان"برست" که در مرز مشترک این کشور با لهستان قرار گرفته، انجام شد.
غلامی گفت: هدف از اعزام این هیئت تجاری به بلاروس شناخت وضعیت کلی بازار این کشور بود.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان اضافه کرد: در حال حاضر حجم صادرات ایران به کشور بلاروس بسیار پایین و نزدیک به 10 میلیون دلار است.
غلامی با بیان اینکه بلاروس نیز مانند ایران در تحریم قرار دارد، افزود: برخی از بانک‏های ایرانی نظیر بانک تجارت در کشور بلاروس فعال هستند که فعالیت تجاری ایرانیان را در بلاروس پوشش می‏دهند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بانک افتخار که متشکل از سهام برخی بانک‏ها مثل بانک رفاه است، به زودی در بلاروس افتتاح می‏شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول