اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی حکمی از طرف معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت:

انتصاب نخستین سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: طی حکمی از طرف معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.

انتصاب نخستین سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت سیستان ‌و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور استان‌های این وزارتخانه صبح امروز در مراسم معارفه اولین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: موضوع ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی از سالیان دور مطرح بوده و با توجه به ضرورت این امر و تکلیفی که مقام معظم رهبری به خاطر سرعت بخشیدن به فعالیت بخش خصوصی نهاده این اتفاق در دولت دهم صورت پذیرفت.
مصیب محمدیان شمالی افزود: رصد کردن تولید یکی از وظایف و تکالیف بازرگانی به دلیل تنظیم بازار و توسعه صادرات بوده است و با همسو شدن این دو وزارتخانه و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به سرعت به سمت تولیدی برویم که تنها هدفش بازار داخل نباشد.
وی بیان کرد: در وزارتخانه جدید، نگاه‌ها به سمت کاهش هزینه‌ها و کاهش قیمت تمام شده بوده و استمرار در ظرفیت سازی بیشتر و ارتقاء رقابت پذیری به خاطر حضور در بازارهای دیگر نیز جزء اصول است و محور اصلی بر تولید با نگاه تجاری و تولید صادراتگرا است.
مشاور وزیر ادامه داد: در سازمان جدید و با استفاده از تجربیات و بهره‌گیری از منابع و امکانات صرفاً به دلیل خدمتگزاری و ایجاد یک سازمان چابک، ‌اثرگذار و کارآمد مبتنی بر اصول علمی گام برداشته شود.
محمدیان شمالی تصریح کرد: سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص ملی بسیار چشمگیر است به طوری که حدود 50 درصد تولید ناخالص کشور در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت که مدیریت و هدایت آن به عهده  دولت و همکاری فعالان بخش خصوصی است.
وی در ادامه حفظ کرامت انسانی را از دیگر نکات برای ادغام عنوان کرد.
مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت بیان کرد: با انتصاب اولین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان زنگ آغاز کار ادغام در سیستان و بلوچستان نواخته شد.
گفتنی است: طی حکمی از طرف معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که توسط مشاور وزیر تسلیم ایرج حسن پور شد، وی به عنوان اولین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان و مسئول کمیته ادغام منصوب تا آغاز تازه‌ای بر روند توسعه اقتصادی استان رقم بخورد.
در طی این حکم آمده است: نظر به تعهد و شایستگی‌های علمی جنابعالی به موجب این حکم به سمت « سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان » و « مسئول کمیته ادغام » منصوب می‌شوید  بدیهی است در روند اجرا و تحقق کامل این مسیر تمامی مدیران،‌ رؤسا و کارکنان ادارات، ‌شرکتها و مؤسسات تابعه و وابسته وزارت متبوع در آن استان همکاری، همراهی و تعامل لازم را معمول خواهند داشت.
سرپرت سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ارتباط نزدیک و همدلی در همه بخشها به ویژه صنعت و تجارت در استان با هدف توسعه اقتصادی این استان پهناور وجود داشته است به گونه‌ای که در برخی قسمت‌ها شاهد افزایش چشمگیر تولید و تجارت بوده‌ایم.
ایرج حسن‌پور تصریح کرد: در گذشته میزان صادرات از استان بسیار پایین بوده و با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، ‌کشاورزی و... و بر اساس پتانسیل‌های بالقوه تجاری شاهد رشد صادرات در حوزه‌های مختلف هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با هدف گذاری‌هایی که به خاطر توسعه اقتصادی استان صورت پذیرفته تزار تجاری استان مثبت بوده به گونه‌ای که میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به واردات کالا بیشتر است.
سرپرت سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه و با هدف رسیدن به چشم انداز 1404 با توجه به اینکه سند توسعه استان تجارت و بازرگانی معرفی شده است و همسو شدن صنعت، معدن و تجارت در آینده بر این اساس و شرح وظایف تعریف شده و تدوین برنامه‌های جدید این حوزه به خاطر توسعه بیش از پیش استان گام بر خواهیم داشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول