اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج:

دانشجویان از مفهوم ولایت درک عمیقی دارند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه یاسوج با اشاره به جایگاه رفیع ولی‌فقیه گفت: دانشجویان در نظام اسلامی، درک عمیقی از مفهوم ولایت‌فقیه دارند.

دانشجویان از مفهوم ولایت درک عمیقی دارند
حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت با اشاره به چگونگی تبیین نظریه ولایت‌فقیه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: قشر دانشجو این مفهوم والا را به صورت عمیق درک و دریافت کرده و در طول 32 ساله اخیر پشت سر ولی‌فقیه و با بصیرت مثال‌زدنی، ترفندهای دشمنان را نقش بر آب ساخته است. 
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج افزود: ولایت فقیه تنها جایگاهی است که می‌تواند سعادت دنیا و آخرت مردم را در زمان  غیبت امام عصر تامین کند.
این مقام مسئول در دانشگاه یاسوج تصریح کرد: ولایت‌فقیه به معنی ولایت عالمان دینی و عالمان ربانی است و کسانی که مردم را به احکام الهی دعوت می‌کنند و اوامر الهی را تذکر می‌دهند.
این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ولایت‌فقیه ولایت فقاهت و عدالت است، عنوان کرد: ولی فقیه حکومت نمی‌کند بلکه براساس تعالیم الهی در زمان غیبت امام معصوم و امام عصر  ولایتش را از احکام الهی گرفته است.
اندرزیان خاطرنشان کرد: ولایت فقیه جایگاه فقهی دارد یعنی در سلسله و ادامه بحث امامت و نبوت و رسالت است.
وی به سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در این باب اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام فرمودند: (حفظ نظام از اهم واجبات است زیرا تمام احکام الهی از جمله امر به معروف و نهی از منکر، حدود دیات نماز و روزه و دیگر احکام الهی تحت یک حکومت الهی اسلامی پیاده می‌شود).
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج بیان داشت: ولی‌فقیه همه مسائل و امورات مردم را تحت تدبیر خود دارد و به آنها مشروعیت می‌بخشد.
اندرزیان متذکر شد: در احادیث و روایاتی که از ائمه معصوم نقل شده به صراحت بیان شده که هرکس ولایت فقیه را رد کند در حد شرک به خدا عمل کرده است.
وی گفت: نظریه ولایت فقیه هم از نظر عقلی و هم از نظر نقلی در احادیث و روایات آن‌قدر محکم بیان شده که جای هیچ شک و تردیدی نیست.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون و در طول سی سال گذشته عظمت و حاکمیت ولایت‌فقیه را دیده‌ایم، اذعان داشت: موج بیداری اسلامی در کشور‌های منطقه یکی از دلایل عظمت کارکرد و اصل‌ ولایت‌فقیه است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول