اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین:

روستاها در نهضت مطالعه مغفول نشوند

خبرگزاری فارس: فرماندار سرعین گفت: جامعه روستایی باید در برنامه‌ریزی‌های کتابخانه‌ای مورد توجه قرار گرفته و این قشر در توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها مغفول نشوند.

روستاها در نهضت مطالعه مغفول نشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید استان اردبیل در شهرستان سرعین اظهار داشت: کتاب به عنوان یک پدیده ذی‌قیمت در همه اعصار مطرح بوده و در هیچ زمانی از ارزش آن کاسته نشده است.
وی ایجاد بستر مناسب در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای گسترش مطالعه مفید و فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اقشاری که در برنامه‌ریزی‌های کتاب و کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد طیف‌های مختلف جامعه روستایی است.
این مسئول همچنین از برنامه‌ریزی برای روستاییان این شهرستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک تلاش خواهیم کرد با راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستا‌های این شهرستان در خصوص ترویج مطالعه در بین قشر‌های مختلف روستایی گام‌هایی مثبت برداشته شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کمیته نهضت مطالعه مفید، از راه‌اندازی این کمیته‌ در شهرستان‌های استان خبر داد.
یاسر محمدپور افزود: با توجه به بیانات مقام رهبری، تلاش برای همه‌گیر کردن مطالعه وظیفه تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط است و کتابخانه‌های عمومی به تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری با حضور کلیه دستگاه‌های فرهنگی این کمیته را در تمام شهرستان‌های استان ایجاد خواهد کرد.
این مسئول اهداف مهم این کمیته را برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای توسعه مطالعه مفید و کتابخوانی دانست.
وی یادآور شد: برای نخستین بار در طی سال‌های متمادی، کتابخانه‌های عمومی با حضور در روستاها و اجرای برنامه‌های مهم فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی روستا، توزیع کتاب به دانش‌آموزان و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی و همچنین برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی در روستاها، همایش‌های روستایی و... در فعالیت‌های کتابخانه‌ای به وجود آوردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول