اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته ادبی طرح تحول اجتماعی کشور خبر داد:

سرانه مطالعه در کشور 70 دقیقه است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته ادبی طرح تحول اجتماعی و هماهنگ کننده طرح پیک مهر کشور گفت: سرانه مطالعه کتاب در کشور در سال 82، 35 دقیقه و در حال حاضر با توجه به فضای مجازی 70 دقیقه است.

سرانه مطالعه در کشور 70 دقیقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمد لاری زاده  در جلسه هماهنگی طرح «پیک مهر» در استانداری قزوین بیان کرد: در اجرای این طرح دو موضوع مهم تولید کتب کم حجم، پرمحتوا و جذاب برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در کشور و تألیف کتبی با شیوه‌های نوین پیرامون موضوعات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی ادامه داد: این دو مقوله که می‌توانند مکمل یکدیگر باشند؛ چنان چه با سبکی جدید تولید و با شیوه‌های سهل‌الوصول به اقشار مختلف عرضه شود، نه تنها می‌تواند گامی بسیار مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، بلکه نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ مطالعه ایفا خواهد کرد.  
دبیر کمیته ادبی طرح تحول اجتماعی کشور افزود: در این راستا معاونت امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور از طریق «ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان» و «دبیرخانه طرح تحول اجتماعی» در نظر دارد طی برنامه توسعه موسسات و تشکل‌های تبلیغاتی با همکاری سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، طرح عمومی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در قالب تولید کتاب‌های پالتویی و کم حجم ارائه و به اجرا درآورد.
وی عنوان کرد: این کار ضمن اقدامی فرهنگی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، به فرهنگ مطالعه در کشور نیز کمک موثری کند.
لاری زاده اعلام کرد: سرانه مطالعه کتاب در کشور در سال 82، 35 دقیقه و در حال حاضر با توجه به فضای مجازی 70 دقیقه است که هدف ما این است که این زمان را تا 5 سال آینده به 120 دقیقه ارتقاء دهیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ما تصمیم داریم مرحله اول این طرح را در مراکز صنعتی، اداری، پادگان‌ها و ترمینال‌های مسافربری در استان قزوین اجرا کنیم که در این راستا کتاب‌هایی در قطع‌های مختلف با 10 عنوان طراحی می‌شوند و پس از چاپ با شیوه‌های متفاوت و گوناگون در اماکن اعلام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرند تا در زمان‌های انتظار به مطالعه کتاب بپردازند.
دبیر کمیته ادبی طرح تحول اجتماعی کشور تأکید کرد: در حال حاضر تنها از سه درصد از ظرفیت کتابخانه‌های کشور استفاده می‌شود و ما قصد داریم با بیرون آوردن کتاب‌ها از کتابخانه‌ها مردم را با کتاب آشتی دهیم.
وی با اشاره به اجرای طرح پیک مهر در قزوین گفت: با اجرای طرح «پیک مهر» 330 هزار جلد کتاب در استان قزوین توزیع می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول