اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس و استان‌های کتابخانه‌ها:

مدیران بیش از سایر اقشار نیازمند مطالعه هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور مجلس و استان‌های کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: مدیران بیش از اقشار دیگر جامعه نیاز به مطالعه دارند اما کارزدگی و عمل زدگی باعث می‌شود فرصتی برای مطالعه نداشته باشند.

مدیران بیش از سایر اقشار نیازمند مطالعه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجواد سادات فاطمی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد اظهار داشت: همه مسئولان بر این اعتقاد و باورند که باید به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه ویژه شود اما اقدامات انجام شده در این راستا هنوز کافی نیست.
وی افزود: مدیران ما بیش از سایر اقشار جامعه نیازمند مطالعه هستند اما کار زدگی و عمل زدگی باعث می‌شود فرصتی برای مطالعه نداشته باشند و در جایی که می‌خواهند حرف جدیدی بزنند، به مشکل برخورد می‌کنند.
سادات فاطمی با اشاره به پیشینه تاریخی استان یزد عنوان کرد: یزد همواره در امور فرهنگی پیش‌قدم بوده و این استان از نظر زیرساخت کتابخانه‌ها مشکلی ندارد.
وی با اشاره به کتابخانه وزیر بیان کرد: یکی از ویژگی‌های کتابخانه وزیری، جذابیت فضاست و هرچه فضا جذاب‌تر شود، جوانان و مردم بیشتر مراجعه خواهند کرد و بیشتر به موضوع کتابخوانی اهمیت خواهند داد.
سادات فاطمی با اشاره به توانمندی‌های مدیرکل سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: علایی در طول دو سال فعالیت خود خلاقیت و صداقت بسیاری داشت و خدمات متنوعی را در کتابخانه‌های یزد عرضه کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: از خلاقیت علایی بتوانیم به بهترین نحو در سمت مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور استفاده کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد محروم وزیری و علمای بزرگ یزد که پیشکسوت کتاب و بنیان کتابخانه در یزد بوده‌اند، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی در یزد به همت بزرگانی همچون مرحوم وزیری پایه‌گذاری شده است.
غلامحسین دشتی با بیان اهمیت کتابخوانی و پیشینه یزد در علم و دانش و فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: مهم‌تر از کتابخوانی این است که در سایه کتابخوانی، رشد تفکر و بینش و اندیشه را داشته باشیم.
وی افزود: در مدیریت کتابخانه‌ها نیازمند مدیریتی خلاق و نظام مدیریتی ویژه هستیم.
دشتی عنوان کرد: در کتابخانه‌ها باید مدیران و کارکنان خلاق، مبتکر و فعال کار کنند و علاوه بر ارائه روش‌های مطالعه به تولید کتاب مفید نیز کمک کنند.
وی تاکید کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که جایگاه کتاب و کتابخوانی را به آنچه که شایسته مردم یزد و آنچه که شایسته کتابخوانی است، برسانیم.
دشتی با اشاره به تحولات و بیداری‌های اخیر در کشورهای اسلامی بیان کرد: در تحولات اخیر، گرایش مردم به سمت غرب و یا برعکس به دامان اسلام، نیازمند تفکر و اندیشه و بینش قوی است و کنفرانسی که اخیرا شکل گرفت، فرصتی برای صدور ارزش‌های اسلامی در قالب کتاب و کمک به مردم در پیدا کردن راه اصلی آنهاست.
در این مراسم از تلاش‌های سید محمدحسن علایی تقدیر و محمدحسین پارسائیان به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد معرفی شد.
علایی از این پس به عنوان مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور فعالیت خواهد کرد.
پارساییان نیز پیش از این به عنوان رئیس سازمان جوانان استان یزد مشغول فعالیت بوده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول