اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان:

مطالعه مهم‌ترین راه افزایش آگاهی انسان مطالعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش سطح آگاهی انسان مطالعه است.

مطالعه مهم‌ترین راه افزایش آگاهی انسان مطالعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان، اسفندیار زیدآبادی در دیدار با فرماندار چابهار با تاکید بر نقش مثبت کتابخانه‌ها در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی اظهار داشت: یکی از راه‌های بالا بردن آگاهی جامعه مطالعه است که در این زمینه باید به مطالعه مفید توجه داشت.
‌وی به سند چشم‌انداز مطالعه مفید در نهاد کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: بر طبق این سند باید تا سال 1404 به ازای هر نفر چهار جلد کتاب و به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای فراهم کنیم که دستیابی به این اهداف نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط است.
زید آبادی ادامه داد: اگر بتوانیم شرایط را برای مراجعه مردم به کتابخانه‌ها فراهم کنیم، گام بلندی در مسیر دستیابی به این اهداف برداشته‌ایم.
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به اجرایی شدن طرح "کتاب من" در کتابخانه‌های عمومی استان نیز گفت: هدف از اجرای این طرح تامین منابع هر کتابخانه با توجه به نیاز هر منطقه و مخاطبین هر کتابخانه است، که اجرای این طرح در استان ما با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.
ایرج حیدری فرماندار چابهار نیز توسعه کتابخانه‌ها را یکی از معیارهای توسعه یافتگی هر کشور خواند و افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه گسترش داده و در این راستا از تمامی ابزار و امکانات استفاده کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این سفر از کتابخانه‌های عمومی ساحل، گل شهر و فاطمه زهرای (س) چابهار بازدید کرد.
 انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول