اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

سند نهضت مطالعه مفید در کشور تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سند نهضت مطالعه مفید در کشور تهیه و تدوین شده است.

سند نهضت مطالعه مفید در کشور تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهرام داودی بعدازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان اظهار داشت: این سند به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.
وی افزود: بر اساس این سند، نقش والا و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی که در نهایت به پرورش ابعاد کمال‌آفرین و آسمانی روح بشر می‌انجامد، انکار‌ناپذیر است.
داودی دست‌یابی به جایگاه شاخص مطالعه در جهان بر اساس سند چشم‌انداز افق 1404 را هدف اصلی این سند برشمرد و افزود: باید با یک برنامه سازمان یافته در راستای محقق ساختن این هدف تلاش کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش فضای کتابخانه‌ها به میزان هشت متر به ازای هر 100 نفر، فراهم‌آوری چهار جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه‌های عمومی، عضویت 35 درصدی جمعیت ایران در کتابخانه‌های عمومی و توجه به مطالعه مفید در برنامه‌های اوقات فراغت از دیگر اهداف تهیه این سند است.
وی ادامه داد: ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای در ابعاد فضا، منابع، عضو و امانت در کتابخانه‌ها، نهادینه کردن مطالعه مفید به‎عنوان یک ارزش و عادت عمومی در جامعه و فراهم‌سازی برای هدایت محتوای مطالعه آحاد جامعه مهم‌ترین سیاست‌های تهیه این سند است.
داودی تصریح کرد: نیازسنجی، تولید، تهیه، سفارش و حمایت از تولید متون مکتوب و رقومی مطالعات مفید برای ایرانیان و فارس زبانان، اختصاص ساعت مطالعه مفید در برنامه هفتگی و درسی دانش‌آموزان، ارائه سرویس مطالعاتی مفید برای دانش‌آموزان و دانشجویان و تدوین و اجرای طرح جامع مطالعه مفید برای بانوان مهم‌ترین طرح‌های در دست تهیه سند نهضت مطالعه مفید است.
وی همگان را به ترویج فرهنگ کتابخوانی دعوت کرد و افزود: شایسته است کتاب‌های ارزشمند و غیر قابل استفاده در منازل به دیگران اهدا شود تا از این طریق شاهد توسعه علم و ترویج فرهنگ کتابخوانی باشیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه و پیشرفت می‎شود، گفت: اگر می‎خواهیم در زمینه علم و دانش به پیشرفت برسیم باید به امر کتاب و کتابخوانی در جامعه بیش از پیش توجه کنیم.
وی با بیان اینکه کتاب مهم‎ترین و ماندگارترین رسانه است، گفت: کتابخوانی و افزایش دانش عمومی در ابعاد گوناگون از جمله مهم‌ترین بسترها برای تحقق اهداف بلند نظام از جمله تحقق توسعه علم و دانش و دستیابی به کشور برتر منطقه در این راستاست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول