اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

خط‌ مداری مسلمانان قرآن است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: در دنیا و کهکشان هر چیزی مداری دارد و خط‌مداری مسلمانان قرآن است.

خط‌ مداری مسلمانان قرآن است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌السلام سید محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در نشست تخصصی راهکارهای گسترش وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه و حوزه دو نهاد مهم و تاثیرگذار در تولید فکر و اندیشه هستند.
وی افزود: هر دو نهاد رسالت و مسئولیت خطیر هدایت انسان، توسعه و گسترش خدمات اجتماعی، دینی، معنوی وعلمی را برعهده دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه نزدیکی این دو نهاد (دانشگاه و حوزه) می‌تواند کشور را به سربلندی، عزت و اقتدار برساند، اضافه کرد: اتحاد این دو نهاد می‌تواند بسیاری از چالش‌ها، تهدیدها و توطئه‌هایی که علیه کشور طراحی می‌شود را خنثی کرده و بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
رئیس حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی در  ادامه با تاکید جدی بر برگزاری جلسات بررسی و آسیب‌شناسی روابط میان حوزه و دانشگاه با هدف نزدیکی و وحدت میان این دو نهاد، گفت: جهاد دانشگاهی در این راستا گام‌های ارزشمندی برداشته است که نشان از دقت نظر و ظرافت این نهاد در چنین حوزه‌هایی که احساس خلا می‌شود، است.
قهرمانی با بیان اینکه شعار لا الله الا الله انسان را رستگار می‌کند، گفت: منظور از مسلمان کسی است که کلمه توحید را به زبان آورده و عمل به آن می‌کند زیرا که این افراد یک محوری را پذیرفته‌اند که آن محور اسلام است.
رئیس حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی در ادامه شعار اسلامی را با بیان آیه انما المؤمنون اخوه فاصلحو بین اخویکم برادری عنوان کرد و افزود: فرقی نمی‌کند که مومنان در کجا و در کدام منطقه هستند چه در شرق عالم و چه در غرب عالم همه‌ی مومنان باهم برادرند مرز ما همان مرز فردی است که در هر کجای عالم قرار دارد.
وی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه یک مرکز علمی و معنوی هستند و پایه‌گذار آن امام جعفر صادق (ع) است که ایشان یک شخص ولایی و یک شخصیتی روحانی و معنوی بود.
این مسئول با اشاره به اینکه اتحاد جامعه به معنای استقلال و پیشرفت کشور است، افزود: حوزویان به دانشگاه روح و معنا داده است و دانشگاهیان برای جامعه رشد و بالندگی توسعه علمی را فراهم آورده‌اند.
رئیس حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی گفت: با اتحاد حوزه و دانشگاه می‌توانیم از زیبایی‌های این دو نهاد بهره‌مند بشویم زیرا حوزه یک ظرفیت‌هایی دارد که اگر حوزویان با علوم روز آشنا شوند می‌توانند با انگیزه معنوی بسیاری از ارزش‌های ما را به دنیا انتقال دهند.
وی افزود: امروزه کشورهای اروپایی دست به دست هم داده‌اند تا اتحادی را میان خود ایجاد کنند و در مقابل ظلم، ستم و استعمارگران امروز و دیروز بایستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول