اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت مازندران خبر داد:

اعزام 5 هزار مازندرانی به حج تمتع/ زائران تمتع مازندران 25 مهر اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان مازندران از اعزام 5 هزار مازندرانی از 25 مهرماه به حج تمتع خبر داد.

اعزام 5 هزار مازندرانی به حج تمتع/ زائران تمتع مازندران 25 مهر اعزام می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حبیب‌الله سعادتی ظهر امروز در همایش آموزشی حجاج غرب مازندران گفت: از مجموع افراد اعزامی سه کاروان از غرب استان اعزام می‌شوند که شامل 460 نفر هستند.
وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های امسال حج تمتع این است که در مجموع کاروان‌های استان مازندران 320 نفر کهنسال بالای 80 سال دارند.
مدیر حج و زیارت استان مازندران بیان داشت: پروازهای استان مازندران از 25 مهرماه به مدت پنج روز انجام می‌شود و طول سفر نیز 30 تا 40 روز است.
این مسئول گفت: برای نخستین بار نیز در هتل‌های مدینه و مکه مدیر کاروان به صورت ثابت حضور دارد و این از ویژگی‌های حج تمتع امسال محسوب می‌شود.
مدیر حج و زیارت استان مازندران تاکید کرد: کلاس‌های آموزشی حجاج سراسر استان مازندران نیز به صورت مستمر برگزار و در حال اتمام است و تمام شرایط برای اعزام کاروان‌های استان مازندران مهیا است.
وی ادامه داد: تمام پروازهای استان مازندران از فرودگاه دشت ناز ساری انجام می‌شود.
سعادتی همچنین به بیان برخی از موارد مهم برای رعایت حجاج در قبل، بعد و حین سفر به مکه پرداخت و خواستار همکاری حجاج با مدیران کاروان‌ها شد.
در ادامه مدیر کاروان چالوس نیز متذکر شد: چالوس با دارابودن 206 حاجی بالاترین زائر را در استان مازندران دارد.
بهروز طبرسی بیان داشت: این افراد ثبت نامی‌های سال 83 تا اردبیهشت 84 هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد 25 نفر افراد کهنسال هستند و کاروان چالوس کاروان مدینه قبل است که 26 مهرماه از فرودگاه دشت ناز ساری پرواز می‌کند.
طبرسی با اشاره به اینکه تاکنون 12 جلسه آموزشی برای حجاج برگزار شده، یادآور شد: در این جلسات مناسک حج و توصیه‌های لازم برای حجاج داده می‌شود که امیدواریم با مشارکت این عزیزان با بروز کمترین مشکلی همراه باشد.
مدیر شرکت خدماتی زیارتی چالوس دلیرگشت چالوس همچنین از برگزاری دو جلسه دیگر آموزشی و توجیهی برای حجاج سال 90 در چالوس خبر داد.
در این همایش برخی از موارد لازم در مورد مناسک حج و نکاتی که رعایت آنها در این سفر است برای حضار توسط یکی از روحانیون دفتر نمایندگی بعثه رهبر معظم انقلاب در مازندران و رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان چالوس به حجاج حاضر ارائه شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول