اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لوشان:

کشت زیتون رودبار نیازمند توسعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لوشان گفت: کشت زیتون در مناطق مستعد رودبار نیازمند توسعه است و باید این زمینه فراهم آید.

کشت زیتون رودبار نیازمند توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام علی‌اکبر بابایی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان و باغداران زیتون این شهرستان اظهار داشت: زیتون از میوه‌های قرآنی محسوب می‌شود که بیش از شش بار در قرآن به آن تاکید شده است.
وی با بیان اینکه اشاره آیات قرآنی به میوه زیتون نشان از اهمیت و عظمت این میوه پربرکت است، تصریح کرد: زیتون برای سلامت جسم انسان اهمیت فراوانی دارد.
به گفته امام جمعه لوشان، زیتون یکی از موثرترین و پرخاصیت‌ترین محصول برای درمان بسیاری از بیماری‌هاست.
این مسئول با اشاره به روایات و احادیث درباره مصرف روغن زیتون بیان داشت: روغن زیتون بهترین خوراک و طعام برای بشریت است.
بابایی با بیان اینکه استفاده از فرآورده‌های زیتون رزق و برکت سفره انسانی را به همراه دارد، گفت: خواص معنوی و دارویی این محصول بر ضرورت مصرف آن افزوده است.
وی در ادامه به مشکلات باغداران زیتون اشاره کرد و افزود: با وجود مناطق مستعد کشت و داشت زیتون در رودبار و حومه، برای ترویج توسعه باغ‌های زیتون اقدامی اساسی صورت نگرفته است. 
امام جمعه لوشان، عدم توجه لازم از طرف مسئولان امر و کم توجهی مردم نسبت به توسعه باغ‌های زیتون و موضوع کاشت، داشت و برداشت این محصولات را از مشکلات آن نامید.
وی تصریح کرد: بسیاری از استان‌های کشور که از قلمه‌های زیتون این شهرستان به کشت زیتون پرداخته‌اند از نظر سطح کیفی از رودبار پیشی گرفته‌اند. 
بابایی با گلایه از اینکه تلاش وافری برای توسعه زیتون از نظر کمیت و کیفیت در رودبار صورت نگرفته است، یادآور شد: بسیاری از اراضی مستعد منطقه به دلیل کم‌توجهی مسئولان امر و عدم اعطای زمین از طرف منابع طبیعی با عدم استقبال توسعه باغ‌های زیتون مواجه شده است. 
این مسئول خواستار فراهم کردن زمینه لازم برای کشت زیتون از مسئولان امر خواستار شد و اذعان داشت: زمینه لازم برای توسعه چند برابر درختان زیتون نسبت به ظرفیت موجود در این منطقه فراهم است.
به گفته امام جمعه لوشان، توجه مسئولان به مسائل زیتون رودبار را به منطقه وسیع کشت زیتون تبدیل می‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول