اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

کاهش 20 درصدی محصول زیتون در طارم

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به خسارت‌های وارده به محصول زیتون در اثر بارش تگرگ در سال‌جاری گفت: امسال میزان محصول زیتون در طارم با 20 درصد کاهش مواجه شده است.

کاهش 20 درصدی محصول زیتون در طارم
اکبر کرامتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه تولید محصولات باغی پایان برنامه چهارم توسعه 52 هزار تن بود، اظهار داشت: در پایان برنامه پنجم توسعه میزان محصولات باغی به 57 هزار تن می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته پیش‌بینی برای تولید محصولات باغی 362 هزار تن بود، افزود: در پایان سال گذشته میزان محصولات باغی افزایش چشمگیر داشته و به 470 هزار تن رسید.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال 89 در خصوص برداشت محصول زیتون از باغات ابهر بیشترین تولید به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: سطح باغات زیتون در پایان برنامه چهارم توسعه از 11 هزار و 294 هکتار به 14 هزار و 700 هکتار است.
وی با بیان اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه مساحت باغات 76 هزار و 100 هکتار می رسد، خاطر نشان کرد: برای تولید محصولات باغی  در پایان برنامه پنجم توسعه 470 هزار و 613 هزار تن  هدف‌گذاری شده است.
کرامتی با بیان اینکه مساحت مزارع زیتون پایان برنامه پنجم توسعه به 22 هزار و 540 هکتار می‌رسد، خاطر نشان کرد: تولید زیتون در پایان برنامه پنجم توسعه به 46 هزار تن هدف گذاری شده است.
برای سال جاری توسعه باغات 4 هزار هکتار از سطح باغات و تولید 522 هزار تنی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه تولید زیتون امسال با 20 درصد کاهش بالای 30 هزار تن برداشت می شود، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح 20 درصد گلخانه داریم که در پایان برنامه پنجم توسعه به 100 هکتار می‌رسد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان تولید محصولات کشاورزی در سال گذشته خاطر نشان کرد: در سال گذشته پیش‌بینی تولید محصولات کشاورزی استان زنجان یک میلیون و 543 هزار تن هدف‌گذاری شده بود، که در پایان سال 89 یک میلیون و 625 هزار تن محصول در استان تولید شده است.
وی دلیل تولید محصول بیش از هدف‌گذاری شده در سال گذشته را شرایط مساعد جوی، استفاده از بذرهای اصلاح شده و استفاده از تکنولوژی روز دانست و یادآور شد: در سال گذشته 800 هزار تن بیشتر از عدد هدف‌گذاری شده محصول تولید شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول