اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

برداشت بیش از 9 هزار تن انگور در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش‌بینی برداشت 9 هزار و 717 تن انگور از سطح باغ‌های انگور خراسان جنوبی خبر داد.

برداشت بیش از 9 هزار تن انگور در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان خراسان جنوبی اظهار داشت: کار برداشت انگور از سطح 3 هزار و 574 هکتار از باغ‌های انگور در استان خراسان جنوبی آغاز شده است؛ پیش‌بینی می‌شود حدود 9 هزار و 717 تن انواع انگور از سطح باغ‌های انگور استان برداشت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: از این مقدار سطح زیرکشت 2 هزار و 186 هکتار انگور آبی با تولید 7 هزار و 891 تن و یک‌هزار و 388 هکتار انگور دیم با تولید یک‌هزار و 826 تن که متوسط عملکرد انگور آبی 3هزار و 610 کیلوگرم در هکتار و انگور دیم یک‌هزار و 315 کیلوگرم در هکتار است.
هادربادی ادامه داد: کار برداشت انگور با توجه به ارقام مختلف از اواخر خرداد آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد.
وی در مورد خواص و ویژگی‌های انگور گفت: انگور میوه‌ای است بهشتی و دارای ویتامین‌های B،C وA  و همچنین مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلومین است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در میان شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، شهرستان بیرجند بیشترین میزان سطح زیرکشت انگور را دارا است.
هادربادی مهم‌ترین ارقام انگور استان را شامل انگور حسینی، عسگری، یاقوتی لعل، امیری، شاهرودی، مایه میشی، روچه، پیکامی، سبز انگور، سبز کوهی، فالی و انگور شیره دانست که عمدتا به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و بخشی هم فرآوری و به صورت شیره انگور به مصرف بازار داخلی و  به استان سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.
وی تعداد بهره‌برداران انگور در استان خراسان جنوبی را هشت‌هزار و 762 نفر عنوان کرد و در مورد خدمات ارائه شده به کشاورزان انگورکار به برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله هرس زمستانه (خشک) و هرس بهاره (تر) و تغذیه که تاثیر به سزایی در عملکرد محصول دارد و توزیع 17هزار اصله نهال انگور یارانه‌دار عمدتا از نوع زودرس، بین کشاورزان استان اشاره کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: برای حمایت از محصول انگور در سال زراعی گذشته حدود 400 تن انواع کودهای شیمیایی در اختیار کشاورزان انگور کار قرار گرفته است.
هادربادی افزود: در سال جاری نیز در سطح 178 هکتار از تاکستان‌ها مبارزه با آفات و در سطح 217 هکتار کار مبارزه با بیماری‌ها انجام شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول