اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سردشت خبر داد:

اصلاح سیستم‌های مدیریت باغات انگور سردشت

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی سردشت گفت: اصلاح سیستم های مدیریت باغات انگور، تغییر ارقام موجود با ارقام تجاری منطبق با کدکس جهانی از جمله برنامه‌های کاربردی جهاد کشاورزی برای باغداران شهرستان سردشت است.

اصلاح سیستم‌های مدیریت باغات انگور سردشت
به گزارش خبرگزاری فارس از سردشت، طاهر یونسی صبح امروز در مراسم جشن انگور در سردشت اظهار داشت: توسعه باغات جدید در اراضی مستعد شیب‌دار و کم‌بازده، حرکت به سوی کشاورزی پایدار، طرح روان‌آبی باغات انگور و انجام آبیاری تکمیلی، ایستاده کردن باغات انگور دیم، بررسی روش‌های نگهداری انگور رشه در سردخانه از اقداماتی است که مدیریت جهاد کشاورزی سردشت برای افزایش راندمان این محصول به کشاورزان ارائه داده است.
وی مهم‌ترین مشکلات و مسائل تاکستان‌های شهرستان را وجود محدودیت‌های شدید در نظام بازرگانی و بازاریابی به منظور حفظ و توسعه بازارهای صادراتی انگور و کشمش دانست و کمبود منابع مالی برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی و وجود نارسایی‌های زیاد در تامین و عرضه کافی و بهنگام نهاده‌های کشاورزی را ذکر و اظهار امیدواری کرد با همت مسئولان و کشاورزان بتوان این نقوص را رفع کرد تا ظرفیت 5 هزار هکتاری انگور دیم و تولید 25 هزار تنی برداشت این محصول با تلاش کشاورزان به دو برابر افزایش یابد.
این مسئول برگزاری این جشن را نشانه هدف و اهمیت ویژه دولت در راستای افزایش سازماندهی و یکپارچه ساختن برداشت محصول انگور سیاه سردشت دانست تا باغداران بتوانند با خاطر بیشتری محصول خود را به فروش برسانند.
یونسی در ادامه این مراسم افزود: شهرستان سردشت با مساحت یک هزار و 411 کیلومتر مربع و 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و زراعی و میانگین بارندگی 800 میلی‌لیتر و داشتن رودخانه‌های فصلی و دائمی، استعداد زیادی در زمینه کشاورزی دارد که مهم‌ترین محصولات کشاورزی سردشت شامل انگور، انجیر، انار و سماق است که وجود انگور سیاه در این شهرستان و شرایط مساعد محیطی برای پرورش این محصول و همچنین پرورش بدون کود، سم و محصول تولیدی فاقد از مواد شیمیایی، محصول انگور سیاه سردشت را از بهترین نوع آن در جهان دانست.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سردشت بیان کرد: هدف از برگزاری جشن برداشت انگور سیاه( تره رشه) معرفی انگور دیم رقم رشه به عنوان یک محصول ارگانیک، معرفی روش‌های صحیح و نوین پرورش، برداشت، درجه‌بندی، بسته‌بندی و فرآوری است تا باغداران بتوانند استفاده بهینه‌ای از برداشت محصول خود داشته باشند و همچنین با تقویت تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی بتوان جلوی دلال‌های این بخش را گرفت تا کشاورزان تاک‌دار بتوانند بازاریابی انگور سیاه را به بهترین قیمت انجام دهند.
یونسی اظهار داشت: استفاده از انگور سیاه به خاطر طبیعی بدون و داشتن قند مطلوب به صورت رومیزی (تازه‌خوری)، آب انگور، مویز و همچنین کاربرد آن در صنایع تخمیری به عنوان شاخص‌های پراهمیت این محصول است به علاوه استفاده آن در زمینه‌های دوشاب‌سازی، تهیه سرکه، ژله، مارمالاد، مربا، شیره انگور، آب‌غوره، تهیه تفاله برای خوراک دام و کاربردهای دیگر این محصول را متمایز از سایر محصولات در شهرستان سردشت کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول