اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

800 نمونه انگور در ایستگاه‌های تحقیقات کشور جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تاکنون بیش از 800 نمونه انگور از گونه‌های مختلف در چندین ایستگاه تحقیقات انگور کشور جمع‌آوری شده و تحقیقات آن نیز در حال انجام است.

800 نمونه انگور در ایستگاه‌های تحقیقات کشور جمع‌آوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، جهانگیر پرهمت ظهر امروز در نخستین جشنواره انگور شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه میانگین تولید 25 تن انگور در هکتار به عنوان یک عملکرد بالا قابل تقدیر است، اظهار داشت: امیدواریم در جشنواره‌ای که سال آینده برگزار می‌شود تمام انگورکاران این منطقه به عملکرد 130 تن در هکتار که هم اکنون نیز تعدادی از کشاورزان این شهرستان به آن دست یافته‌اند، برسند.
وی با تاکید بر استفاده از تجربه و دانش روز تولید‌کنندگان نمونه یادآور شد: اگر قرار است در آینده‌ای نه چندان دور به جایگاه تولیدکنندگان نمونه برسیم باید کشاورزی را به سمت اقتصادی‌ترشدن سوق دهیم.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه انگور در کشور از یک سابقه تاریخی برخوردار است و از آن جمله محصولاتی است که جایگاه مهمی در کشور دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز نیز انگور از نظر ارزش اقتصادی در اقتصاد کشاورزی کشور محصول بسیار مهمی به شمار می‌رود همین امر سبب شده تا در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه خاص قرار گیرد.
وی با اشاره به قرار گرفتن ایستگاه تحقیقاتی پنبه شرق کشور در شهرستان کاشمر و نقش تاثیر‌گذار این ایستگاه تحقیقاتی در معرفی برخی از نمونه‌های انگور در آن خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت آب و نقش اقتصادی بالابردن افزایش راندمان تولید و ارزش بهره‌وری در بخش کشاورزی ایستگاه‌های تحقیقاتی انگور فعال در کشور به دنبال معرفی ارقامی هستند که علاوه بر این که به آب کمتری نیاز داشته باشند و در مقابل آفات و بیماری‌ها مقاوم‌تر باشند که در این راستا نیز تاکنون رقم ترشیز معرفی شده است.
پرهمت با تاکید بر تلاش و پیگیری برای فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی تصریح کرد: باید با ایجاد تشکل‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها زمینه‌ای فراهم کنیم ارزش افزوده محصولات کشاورزی نصیب تولیدکنندگان شود و در این راستا نیز وزارت جهاد کشاورزی در بحث حمایت از تشکل‌های بخش کشاورزی به ویژه بحث فرآوری و بسته ‌بندی محصولات با در اختیار گذاشتن تسهیلات لازم اعلام آمادگی می‌کند.
وی با بیان اینکه تمام تلاش تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید به حداقل رساندن ضایعات محصولات کشاورزی باشد بر استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان آبیاری به عنوان اولویت نخست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به درخواست فرماندار و نماینده کشاورزان خلیل‌آباد مبنی بر تخصیص اعتبار برای اصلاح روش‌های آبیاری  در سطح هزار هکتار یادآور شد: با هماهنگی انجام شده تسهیلات بلاعوض برای استفاده از روش‌های نوین آبیاری در سطح هزار هکتار از سوی وزارت جهاد کشاورزی، استانداری و سازمان جهاد کشاورزی تامین می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول