اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

تولید 90 هزار تن انگور در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان از پیش‌بینی تولید 90 هزارتن انگور از سطح باغات استان در سال جاری خبرداد.

تولید 90 هزار تن انگور در کردستان
اردشیر پورحبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به آغاز برداشت انگور از سطح باغات استان،اظهار داشت: درحال حاضر سطح باغات انگور استان 12 هزار و 800 هکتار است.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین سطح باغات انگور در شهرستان‌های سنندج‏ مریوان و بانه قرار دارد‏، تصریح کرد: از مقدار سطح باغات موجود در استان 5 هزار و 50 هکتار آن آبی و 7 هزار و 750 هکتار هم دیم است. 
وی بیشترین انگور تولیدی استان را مربوط به شهرستان‌های سنندج، مریوان و کامیاران ذکر کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسان پیش‌بینی شده امسال 58 هزارتن انگور آبی و 32 هزار تن هم انگور دیم از سطح باغات استان برداشت شود.
به گزارش فارس، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان به ارقام کشت شده انگوv در استان اشاره کرد و گفت: از جمله ارقام آبی کشت شده در استان شامل کشمشی بی‌دانه قرمز و سفید، فخری، عسگری و صاحبی و ارقام دیم هم خوشناب بانه و رشه مریوان است.
پورحبیبی در ادامه تولید انگور در استان را بسیار مناسب ذکر کرد و اظهارداشت: میانگین تولید انگور در باغات دیم استان چهار تن و در باغات آبی 11 تن است. 
به گفته وی استان کردستان از لحاظ تولید انگور رتبه یازدهم کشوری و از لحاظ سطح باغات انگور هم رتبه نهم کشوری را دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول