اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد:

خلیل‌آباد از مهم‌ترین مناطق تولید انگور کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار خلیل‌آباد گفت: شهرستان خلیل آباد با 50 هزار نفر جمعیت یکی از مهم‌ترین مناطق تولید و پرورش انگور به لحاظ کمیت و کیفیت است.

خلیل‌آباد از مهم‌ترین مناطق تولید انگور کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی‌اصغر مرادزاده ظهر امروز در نخستین جشنواره انگور شهرستان خلیل آباد با تاکید بر اینکه از شش هزار هکتار تاکستان‌های این شهرستان سالانه 150 هزار تن انواع انگور برداشت می‌شود اظهار داشت: 30 درصد انگور تولیدی شهرستان با عرضه در بازارهای داخلی و خارجی به صورت تازه خوری و 70 درصد باقی مانده آن نیز تبدیل به کشمش می‌شود که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد جمعیت شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند ابراز داشت: هر هکتار باغ انگور در سال برای 320 نفر روز ایجاد اشتغال می‌کند که باوجود این اشتغا‌ل‌زایی بالا همچنان فضا برای ایجاد اشتغال بیشتر در این منطقه فراهم است.
فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی خلیل آباد نیازمند توجه ویژه به تولید محصول باکیفیت و کمیت بالای انگور است، خاطر نشان کرد: با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی نظیر تولید سرکه، آبغوره، شیره انگور، آب میوه و سایر صنایع جانبی و نیز بسته‌بندی مناسب کشمش می‌توان شرایط لازم را برای اشتغال جدید فراهم نمود، بنابراین در حال حاضر تمام شرایط برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در این شهرستان فراهم است و آنان می‌توانند با آسودگی خاطر و در سایه حمایت‌های مسئولان شهرستان پا در این راه بگذارند.
وی تصریح کرد: آنچه امروز در کشاورزی مهم است  و باید مورد توجه قرار گیرد بحث ثبات و پایداری تولید است، بنابراین باید از هم اکنون تدابیر لازم برای معرفی این شهرستان به عنوان مهم‌ترین قطب تولید انگور اتخاذ شود.
مرادزاده با بیان اینکه این جشنواره در سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان و توصیه موکد ایشان مبنی بر معرفی این محصول ارزشمند و کم نظیر برگزار شده یادآور شد: تشکیل تعاونی فراگیر ملی انگورکاران خراسان رضوی به مرکزیت خلیل آباد از اقدامات زیربنایی انجام شده در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با فعال شده این تعاونی شاهد برنامه‌ریزی دقیق برای تولید، فروش، صادرات و سایر موارد مربوط به بازرگانی انگور و کشمش باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بحران کم آبی در منطقه طی چند سال اخیر گریبان‌گیر کشاورزان منطقه شده از مسئولان کشوری و استانی خواست با تامین اعتبار 30 میلیارد ریالی برای اجرای 200 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری علا.ه بر صرفه جویی در مصرف آب بستر افزایش راندمان آب را در این بخش فراهم کنند.
فرماندار خلیل آباد همچنین با اشاره به اهمیت کشمش در بحث صادرات و لزوم فرآوری بهداشتی این محصول و درخواست کشاورزان برای احداث بارگاه‌های بهداشتی تولید کشمش در منطقه خواستار اختصاص 40 میلیارد ریال برای حدود هزار متقاضی در این زمینه شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول