اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری آیین ویژه؛

جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا در شیراز آغاز شد

خبرگزاری فارس: هشتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) با برگزاری آیین ویژه درمجموعه فرهنگی هنری وصال شیراز گشایش یافت.

جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا در شیراز آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، محمدهادی فخرایی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین اظهار داشت: با آغاز دهه کرامت و همزمانی آن با جشنواره امام رضا (ع) بار دیگر فضای ایران اسلامی معطر به بوی رضوی شد. 
فخرایی افزود: جشنواره امام رضا (ع) که هر سال با حضور باشکوه‌تر هنرمندان و عموم مردم کشور و جهان برگزار می‌شود توانسته به یک جریان عظیم هنری تبدیل شود.
وی گفت: این جشنواره امروز قطعا بزرگ‌ترین کنگره فرهنگی هنری در سطح بین‌المللی است که مخاطبان ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.
وی رشد تصاعدی حضور هنرمندان در این جشنواره را نشان‌دهنده اقبال عمومی هنرمندان دانست و افزود: فراگیرشدن این رویداد فرهنگی هنری در ایران و جهان نشان‌دهنده ارادت شیعیان به این امام همام است.
فخرایی در ارتباط با روند برگزاری هشتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) که همه ساله به میزبانی شیراز برگزارمی‌شود، گفت: شورای سیاست‌گذاری جشنواره در اواخر فروردین ماه 90 اولین جلسه خود را با حضور تمام اعضا تشکیل داد و نسبت به راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره از ابتدای اردیبهشت ماه تأکید کرد. 
وی ادامه داد: با توجه به این مهم دبیرخانه دائمی جشنواره در محل مجموعه فرهنگی و هنری حافظ کار خود را با تکمیل نمودن بانک اطلاعاتی هنرمندان و تغییرات بوجود آمده در آن آغاز کرد که دراین دوره جشنواره، اسامی قریب به 3 هزار هنرمند نیز جمع آوری و مورد بازبینی مجدد قرار گرفت.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت:پس از این مرحله و با توجه به تکمیل بانک اطلاعاتی هنرمندان سراسرکشور در نیمه اول اردیبهشت ماه فراخوان جشنواره طراحی و به تعداد 4 هزار نسخه به چاپ رسید و برای تمام هنرمندان عضو بانک اطلاعاتی و تمام مراکز هنری سراسر کشور، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هنر سراسر کشور؛ ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و... ارسال شد. 
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول