اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در غفلت مسئولان استان اصفهان، صورت گرفت؛

فروش غیر قانونی اراضی حریم زاینده‌رود

خبرگزاری فارس: نماینده کشاورزان شهرستان کرارج استان اصفهان گفت: به دلیل بی‌اطلاعی کشاورزان و مردم و غفلت مسئولان استان اصفهان، فروش اراضی در حریم زاینده‌رود غیرقانونی انجام شده است.

فروش غیر قانونی اراضی حریم زاینده‌رود
عبدالحسین امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه شرکت تکاب به نمایندگی از سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان وظیفه نگه‌داری از حریم‌های اطراف زاینده‌رود را بر عهده دارد، اظهار داشت: این شرکت زمین‌های اطراف رودخانه زاینده‌رود را از سازمان آب منطقه‌ای اجاره کرد.
وی ادامه داد: این شرکت در سال‌های اخیر اقدام به واگذاری زمین‌های دولتی اطراف رودخانه به کشاورزان کرده است و این در حالی است که کشاورزان از وضعیت این اراضی اطلاع صحیحی نداشتند و تنها به دلیل خشکسالی و شرایط مطلوبی که این راضی برای کشت داشتند از سوی کشاورزان خریداری شدند.
نماینده کشاورزان شهرستان کرارج استان اصفهان، تصریح کرد: فروش زمین‌های اطراف رودخانه زاینده‌رود از سال 1384 از سوی این شرکت آغاز شد که همچنان نیز این اقدام به رغم غیرقانونی بودن ادامه دارد.
وی با بیان اینکه شرکت تکاب پس از فروش زمین‌های در حریم رودخانه هزینه‌های دریافتی از کشاورزان را به حساب شخصی واریز می‌کرده است، گفت: بیشتر زمین‌هایی که در حریم رودخانه زاینده‌رود از سوی این شرکت به کشاورزان فروخته شده و با وجود یک واسطه بوده است.
امینی در ادامه افزود: در سال 1384 که فروش زمین‌ها آغاز شد حدود چهار هکتار از اراضی به کشاورزان فروخته شد و در ازای آن هزینه‌های گزافی نیز از آنها دریافت شد که این تنها بخش کوچکی از زمین‌های فروخته شده به کشاورزان بود.
نماینده کشاورزان شهرستان کرارج بیان داشت: فروش زمین‌های در حریم رودخانه زاینده‌رود به همین شیوه تا سال 1387 ادامه داشت تا اینکه شخصی حقیقی با ادعای مالکیت و ارائه سند این زمین‌ها اقدام به مطالبه اراضی از کشاورزان و طرح شکایت از آنها کرد.
وی با بیان اینکه این زمین‌ها با اعلام شکایت این فرد از کشاورزان باز پس گرفته شد تصریح کرد: رئیس سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان با وجود آگاهی کامل از وضعیت این اراضی و اقدامات غیرقانونی شرکت تکاب و با تمامی اعتراضیات و مراجعاتی که کشاورزان این شهرستان به شرکت آب منطقه‌ای داشتند، هیچ اقدامی تاکنون انجام نداده است.
امینی ادامه داد: کشاورزان در زمان خرید این زمین‌ها به دلیل اینکه اراضی را از واسطه‌ها خریداری می‌کردند از دولتی یا غیردولتی بودن آنها اطلاع چندانی نداشتند چرا که بیشتر این زمین‌ها از طریق واسطه‌های حقیقی نیز به کشاورزان فروخته شدند.
وی با اشاره به اینکه این واسطه‌ها با سوء استفاده از عدم اطلاع کشاورزان شهرستان کرارج، هیچ‌یک از قول‌نامه‌های فروش این اراضی را به صورت رسمی و در دفترخانه ثبت نکرده‌اند، اظهار کرد: تاکنون حدود 300 تا 400 هکتار زمین در حریم رودخانه زاینده‌رود از منطقه آبشار تا زیار از سوی این شرکت با همین شیوه به کشاورزان کرارج فروخته شده است.
نماینده کشاورزان منطقه کرارج گفت: پس از آنکه کشاورزان کرارج با ادعای شخص حقیقی برای تملک اراضی خریده شده خود مواجه شدند، درصدد شکایت از شرکت تکاب بودند که با اطلاع این شرکت از اقدام کشاورزان، پیشنهاد واگذاری خود زمین‌های به جای حق استفاده از اراضی را به آنها داده است.
وی تصریح کرد: به تازگی سندی به دست کشاورزان این منطقه رسیده که حاکی از قرارداد مدیرعامل شرکت تکاب با مهندسان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به منظور حق استفاده از این اراضی تنها برای کشت دارد، اما هیچ‌گونه اشاره‌ای در این قرارداد برای واگذاری و یا فروش زمین‌ها به غیر به این شرکت از سوی آب منطقه‌ای داده نشده است.
امینی با اشاره به اینکه کشاورزان کرارج در حال حاضر در صدد مطالبه حقوق از دست رفته خود از طریق مدیران استانی هستند، اضافه کرد: با توجه به اینکه این اقدام غیرقانونی در حال حاضر نیز ادامه دارد کشاورزان انتظار دارند به منظور جلوگیری از افزایش این کلاهبرداری از اموال دولتی و سوء استفاده از آنها مدیران مرتبط به اعتراض‌ها و انتقاد کشاورزان منطقه رسیدگی کنند.
انتهای پیام؛/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول