اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

11 هزار هکتار از اراضی چهارمحال‌و‌بختیاری باغ می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح توسعه باغات در بیش از 11 هزار هکتار از اراضی این استان در دست اجراست.

11 هزار هکتار از اراضی چهارمحال‌و‌بختیاری باغ می‎شود
صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: طرح توسعه باغات این استان در حال حاضر با پیشرفت 25 درصدی در دست اقدام است.
وی افزود: هم‌اکنون این طرح در 46 هزار هکتار از باغ‌های این استان انجام شده و توسعه 11 هزار هکتار دیگر نیز در دست اجراست.
نیازی در ارتباط با توجیه اجرای این پروژه، تصریح کرد: بازسازی و اصلاح باغات سنتی، غیر تجاری و کم بازده، حفظ، احیا‌ و توسعه پایدار باغات به‌ویژه در اراضی شیبدار و در معرض فرسایش، افزایش بهره‌وری از منابع و عوامل تولید و کاهش ضایعات و افزایش بازدهی اقتصادی و بهره‌وری آب مصرفی در کشاورزی از اهداف پروژه افزایش بهره‌وری از طریق اصلاح و احیای باغات است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سطح اراضی این استان خبر داد و گفت: در کشور یک میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی آبیاری تحت فشار اجرا شده است که از این میزان 30 هزار هکتار آن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
وی گفت: در سال ‌جاری 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی این استان اختصاص یافته است.
نیازی با اشاره به این که 22 درصد اشتغال استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد،‌گفت: 16 درصد درآمد ملی کشور به بخش کشاورزی تعلق دارد که این میزان در چهارمحال و بختیاری به 26 درصد می‌رسد.
وی با بیان اینکه چهار محال و بختیاری مقام نخست تولید بادام آبی و ماهی سردابی را کسب کرده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تولید ماهی سردابی تا پایان سال‌ جاری به مرز 16 هزار تن برسد.
نیازی تصریح کرد: از برنامه‌های در دستور کار این سازمان برای حفظ جایگاه نخست استان در تولید ماهیان سردابی، پرورش ماهی در سد کارون چهار و 3 هزار حلقه چاه دارای پمپاژ است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول