اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان ارشد پارس جنوبی و صنعت نفت انجام شد؛

برگزاری بزرگداشت علی نصیریان در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت علی نصیریان، پیشکسوت هنر نمایش کشور در حاشیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای دفاع مقدس در محل مرکز همایش‌های خلیج فارس منطقه ویژه پارس جنوبی برگزار شد.

برگزاری بزرگداشت علی نصیریان در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مدیرعامل پارس جنوبی بعد از ظهر امروز در این آیین اظهار داشت: تئاتر از هنرهای اصیل و ماندگار در کشور است و پیشکسوتان تئاتر همواره در بین مردم جایگاه خاصی دارند.
سید پیروز موسوی افزود: تئاتر منطقه‌ای دفاع مقدس با کیفیت مطلوبی در عسلویه برگزار شد و حضور چهره‌ای همانند علی نصیریان در این همایش اهمیت خاصی دارد.
وی گفت: تکریم ارزش‌های دفاع مقدس باید مورد تاکید همه مسئولان باشد و از هنرمندان متعهد انتظار داریم حضوری باانگیزه در برنامه‌های ارزشی داشته باشند.
پیشکسوت هنر نمایش کشور نیز در این مراسم یادآور شد: برگزاری این جشنواره یک اقدام مثبت فرهنگی و بسیار سازنده و اثرگذاری است که نخستین بار از سوی یک سازمان تابعه صنعت نفت برگزار می‌شود.
علی نصیریان اضافه کرد: البته صنعت نفت از نیم قرن پیش تاکنون عملکرد فرهنگی خوبی داشته و به خاطر دارم در دهه 30 خورشیدی ارتباط صنعت نفت با جامعه هنرمندان به ویژه فعالان تئاتر آغاز شد در آن زمان شرکت ملی نفت ایران از هنرمندان تئاتر برای اجرا در شهرها و مناطق نفت‌خیز جنوب مانند آبادان، اهواز و مسجد سلیمان دعوت می‌کرد.
وی ادامه داد: مسجد سلیمان از سالن تئاتر خوبی برخوردار بود و کارهای ماندگاری در آن مجموعه فرهنگی اجرا می‌شد و همچنین در سینما تاج آبادان نمایش‌های خوبی به روی صحنه رفت.
این بازیگر سینمای ایران تصریح کرد: در مناطقی که فعالیت‌های صنعتی و کارهای سخت و زیان‌آور و کسل‌کننده انجام می‌شود برنامه‌هایی که بتوان روحیه نشاط و شادابی را بین کارکنان آن منطقه گسترش داد بسیار مهم و ضروری است که خوشبختانه این رویداد با این هدف در پارس جنوبی اجرا شده است.
نصیریان با اشاره به فعالیت‌های دیرین صنعت نفت در حوزه فرهنگی یادآور شد: در دوره‌ای که هنوز تلویزیون وارد ایران نشده بود کار تئاتر در شرکت ملی نفت انجام می‌شد و این اقدام فرهنگی برای تازگی روح کارکنان در دستور کار قرار گرفته بود.
وی درباره ضرورت گسترش هنر تئاتر در تمام نقاط کشور گفت: امروزه نیز که اینترنت، تلویزیون، رادیو و بسیاری از وسایل ارتباط جمعی در جامعه وجود دارد باز هم بشر نیازمند سرگرمی و اجرای زنده هنرهای نمایشی است چراکه این هنر مانند آب رودخانه جاری و روان است و ریشه در آیین دارد و آیین همیشه حرمت داشته است و لذا باید حرمت تئاتر حفظ شود.
نصیریان با تحسین و تقدیر از مدیرعامل منطقه ویژه پارس برای برگزاری این جشنواره تئاتر خاطرنشان کرد: از مسئولان و به ویژه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس که گوشه‌ای از عملکرد و تلاش خود را صرف اعتلای فرهنگ نمایش و تئاتر و افزایش نشاط و شادابی کارکنان این منطقه کرد بسیار سپاسگزارم و این یک اقدام ارزشمند است.
پیشکسوت هنر نمایش کشور افزود: با این حرکت‌های فرهنگی محیط انسان‌ها سالم‌سازی شده و علاوه بر ترویج هنر فضای کسب و کار و درآمد برای تلاشگران، علاقمندان و به ویژه جوانانی که تحصیلات دانشگاهی خود را در این زمینه طی کرده‌اند حرکت و منبع بسیارخوبی است.
وی بیان داشت: باید دست به دست هم بدهیم و با همه توان در راستای اعتلای فرهنگ و هنر کشور فعالیت و تلاش کنیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول