اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردکان:

جریان انحرافی درصدد حذف روحانیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان گفت: جریان انحرافی درصدد حذف ولایت‌فقیه و روحانیت از صحنه سیاسی کشور است.

جریان انحرافی درصدد حذف روحانیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان، ورود به حوزه‌های علمیه و پوشیدن لباس طلبگی را توفیقی الهی دانست و اظهار داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به پرورش روحانیان فاضل و آگاه نیازمند است.
وی افزود: اگر طلاب علاوه بر علوم اسلامی، خود را به دانش روز نیز تجهیز کنند، می‌توانند خطراتی که امروز اسلام و نظام را تهدید می‌کند، دفع کنند.
حسینی با بیان اینکه دشمنان درصد هستند با اتهام‌پراکنی علیه طلاب و روحانیون، جامعه را نسبت به این قشر آگاه و خدوم بدبین کنند، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با مجاهدت عالمی بزرگ و مرجعی عالی‌قدر به پیروزی رسید و از ابتدای انقلاب اسلامی نیز این روحانیون بودند که در زیر سایه ولایت‌فقیه کشور را به تعالی رساندند.
امام جمعه اردکان هشدار داد: امروز دشمن به واسطه جریانی انحرافی در صدد حذف روحانیت از صحنه سیاسی کشور است اما نمی‌داند که مردم به روحانیت عشق می‌ورزند و این علاقه و الفت ریشه‌ای 1400ساله دارد.
حسینی، ولایت مطلقه فقیه را رمز پایداری و اقتدار نظام عنوان کرد و افزود: بحث ولایت‌فقیه در راستای ولایت پیغمبر اعظم اسلام است و اطاعت از ولی‌فقیه بر همه واجب است.
وی با بیان اینکه جریان انحرافی خواهان حذف ولایت‌فقیه است ادامه داد: این جریان بی‌ریشه و منحرف با طرح مسائلی نظیر مکتب ایرانی سعی دارد ولایت مطلقه فقیه را تضعیف و در نهایت از صحنه سیاسی و اجتماعی کشور حذف کند.
امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی را از مهم‌ترین وظایف طلاب و روحانیون دانست و گفت: اگر تصمیم داشته باشیم در مورد تبلیغ دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین الهی کار کنیم، باید از هیچ‌کس جز خداوند متعال واهمه‌ای نداشته باشیم.
مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان نیز اظهار داشت: این حوزه 15 ورودی جدید در سال تحصیلی جدید دارد که همگی از شهرستان اردکان هستند.
مریم حاجی اسماعیلی با بیان اینکه در مجموع 93 نفر در این حوزه مشغول به تحصیل هستند، افزود: از این تعداد 15 نفر خوابگاهی هستند.
وی با بیان اینکه 18 نفر از اساتید علوم اسلامی در این حوزه تدریس می‌کنند، ادامه داد: در این حوزه طلاب در دو سطح 2و 3 حوزوی مشغول به تحصیل هستند و 12 نفر از فارغ‌التحصیلان این حوزه سطح عالی یعنی همان سطح 3 حوزوی را در همین مدرسه ادامه می‌دهند.
حاجی اسماعیلی درباره برنامه‌های جنبی حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان بیان کرد: جلسات هفتگی درس اخلاق و قرآن کریم، مراسم ادعیه و مناسبتی ملی و مذهبی و راه‌اندازی وبلاگ حوزه بانوان از برنامه‌های جنبی این حوزه در اردکان است.
وی از تاسیس مهد کودک حوزه بانوان با زیرپوشش قرار دادن 18 نفر از نونهالان طلاب و اساتید خبر داد و افزود: انتشار نشریه‌های داخلی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های جنبی این حوزه است.
حاجی اسماعیلی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران احمد‌آباد اردکان نیز پذیرای 14 نفر بانوی طلبه سال اولی در سال جدید تحصیلی است که از این تعداد هشت نفر بومی و شش نفر غیر بومی هستند.
وی با بیان اینکه طلاب غیر بومی‌ بیشتر از یزد و شهرستان‌های استان هستند، یادآور شد: در این حوزه در مجموع 83 نفر بانوی طلبه در شش پایه تحصیلی مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول