اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

احتمال ارتباط اختلاس‌کنندگان با جریان انحرافی وجود دارد

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: احتمال ارتباط اختلاس‌کنندگان از شبکه بانکی کشور با جریان انحرافی وجود دارد.

احتمال ارتباط اختلاس‌کنندگان با جریان انحرافی وجود دارد
علی بروغنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: طبق شواهد و قرائن موجود و نیز نامه‌های منتشر شده این احتمال وجود دارد که اختلاس‌کنندگان از سیستم بانکی کشور با جریان انحرافی ارتباط داشته باشند.
وی تاکید کرد: با توجه به سیستم‌های نظارتی که وجود دارد و مردم نیز با توجه به اینکه برای گرفتن یک وام کوچک سختی‌های فراوانی می‌کشند به خوبی از آن آگاه هستند اختلاس از شبکه بانکی را دشوار کرده است.
بروغنی ادامه داد: سوالی که مطرح می شود این است که با توجه به این سیستم‌های نظارتی قوی، چگونه یک فرد و گروه توانسته در این حجم وسیع (3 هزار میلیارد تومان) که به اندازه یارانه یک ماه 70 میلیون ایرانی است وام بگیرد و هیچ نهادی متوجه آن نشود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سوابق جریان موسوم به انحرافی که پیشتر صحبت‌هایی مبنی بر فساد مالی آنها منتشر شده است خاطرنشان کرد: اخیرا نامه‌هایی توسط برخی رسانه‌های خبری که انصافا تلاش زیادی برای روشنگری درباره مسائل مختلف دارند منتشر شده است که نشان می‌دهد این اشخاص (اختلاس‌کنندگان) با این جریان ارتباط داشته‌اند.
بروغنی تصریح کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی و ناظر بر مسائل پولی کشور باید نظارت های خود را افزایش دهد و اجازه ندهد عده‌ای در نظام مالی کشور اختلال ایجاد کنند و سبب بی‌اعتمادی مردم شوند.
وی با اشاره به فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی که سال‌ها پیش بیان شده بود افزود: همواره فرامین ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان چراغ راه آینده است و اگر مسئولان نظام در آن موقع این مسائل را توجه می‌کردند و مبارزه با مفاسد اقتصادی را در پیش می‌گرفتند این اختلاس‌ها بوجود نمی‌آمد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی واکنش قوه قضاییه و قوه مقننه در برخورد با این پدیده قاطع عنوان و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه با گماردن آقای محسنی‌اژه‌ای که دارای سوابق خوبی در برخورد با مفسدان اقتصادی دارد نشان داد خواهان شناسایی و مجازات عاملان این اختلاس است.
بروغنی به جلسه غیر علنی مجلس نیز اشاره نمود و تصریح کرد: مجلس با فراخوانی مسئولان بانک مرکزی و وزیر اقتصاد که مسئول نظارت بر امور اقتصادی هستند خواستار توضیح در این خصوص شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول