اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری رزن:

ایجاد دانشکده‌های اقماری عامل توسعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری رزن گفت: دانشکده‌های اقماری سبب توسعه شهرستان‌ها و همچنین دانشگاه‌ها می‌شود.

ایجاد دانشکده‌های اقماری عامل توسعه است
روح‌الله سهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رزن اظهار کرد: در سال‌های قبل از 1386 بحث راه‌اندازی دانشکده مدیریت و حسابداری در رزن مطرح شد و از آن جایی که در دانشگاه بوعلی‌سینا و حتی در دانشگاه‌های دولتی غرب کشور دانشکده توانمند مدیریت وجود نداشت و بیشتر دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور به سمت این رشته گرایش یافته بودند، نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس و مدیریت دانشگاه برای اخذ مجوز این رشته و دانشکده انگیزه بیشتری پیدا کردند.
وی گفت: بعد از اخذ موافقت اصولی برای تأسیس دانشکده در آبان ماه سال 86، از اردیبهشت سال گذشته سعی شد پیگیری‌های زیادی در خصوص راه اندازی دانشکده صورت پذیرد.
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری رزن ادامه داد: با پیگیری‌های متعدد موافقت قطعی تأسیس دانشکده و درج ردیف بودجه مستقل در دی ماه سال گذشته از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.
وی ادامه داد: حدود 200 میلیون تومان بودجه جاری و 800 میلیون تومان هم به عنوان بودجه عمرانی برای تأمین فضا در اختیار دانشگاه بوعلی‌سینا قرار گرفته است و در حال حاضر فضای مربوط به ساختمان شهرداری قدیم رزن و همچنین ساختمان شماره 2 تأمین اجتماعی رزن به عنوان محل افتتاح و شروع کلاس‌ها در نظر گرفته شده است.
سهرابی در مورد پذیرش دانشجو در رشته مدیریت در این دانشکده گفت: از آنجا که قرار بود سرفصل‌های این رشته به همراه 11 رشته دیگر علوم انسانی تغییر کند توسعه در این رشته منوط به اتمام تغییر سرفصل‌ها شد بنابراین برای امسال امکان اخذ مجوز رشته مدیریت منتفی شد اما امیدواریم ظرف سال آینده در رشته مدیریت هم پذیرش دانشجو داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در این دانشکده 41 نفر در رشته حسابداری تحصیل خواهند کرد که شش نفر آنها اهل استان همدان و مابقی از خارج استان هستند.
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری رزن با بیان اینکه مشکلی برای تأمین غذای دانشجویان وجود ندارد، گفت: همان‌طور که در دفترچه آزمون سراسری اشاره شده برای خوابگاه این دانشجویان تعهدی نداریم اما تلاش‌هایی را به کار بسته‌ایم که خوابگاه خودگردانی در رزن برای پذیرایی از دانشجویان عزیز اعلام آمادگی کند.
وی افزود: هدف دانشگاه بوعلی‌سینا توسعه دانشکده‌های اقماری در رشته‌های کارشناسی است؛ به‌طوری‌ که دانشگاه بوعلی‌سینا به تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا اختصاص یابد.
سهرابی ادامه داد: مسئولان دانشگاه نیز تمایل بالایی دارند که در سال‌های آینده مقطع کارشناسی ارشد مدیریت و حسابداری در دانشگاه بوعلی‌سینا ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه دانشکده‌های اقماری سبب توسعه دانشگاه شده و به تبع آن شهرستان مورد نظر نیز توسعه می‌یابد. 
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری رزن توسعه آموزش عالی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: البته باید هماهنگی سیستمی بین آموزش علمی، شرایط و نیازهای منطقه و حوزه اشتغال وجود داشته باشد و به نوعی نباید کیفیت را فدای کمیت کرد و مسئولیت رسیدگی به این موضوع بر عهده سازمان‌های ملی و فرابخشی خواهد بود.
وی در مورد مشکلات راه‌اندازی این دانشکده نیز اظهار کرد: ممکن است برخی ناهماهنگی‌ها در شروع هر کاری پیش آید اما به اعتقاد من در مورد دانشکده مدیریت و حسابداری رزن همکاری بر مشکلات غلبه داشت؛ به امید خداوند متعال پیش خواهیم رفت.
سهرابی مورد برنامه آینده این دانشکده افزود: به دنبال آن هستیم تا برای سال آینده گرایش‌های مختلف مدیریت را وارد دانشکده کرده و از نظر کمیت و کیفیت زمینه توسعه دانشکده را فراهم کنیم.
وی از تعامل مردم شهرستان رزن در خصوص راه‌اندازی این دانشکده تشکر کرد و از آنان خواست این دانشجویان را مانند فرزندان خود بدانند؛ چرا که با پذیرش آنها به مسئولان شهرستان کمک خواهند کرد و سریع‌تر فضای توسعه را در رزن شاهد خواهیم بود و می‌توانیم فضای مطلوب‌تری را برای سال آینده داشته باشیم.
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری رزن دانشجویان را آینده‌سازان کشور دانست و گفت: این افراد هر چه توانمندتر فارغ‌التحصیل شوند قطعاً در آینده خدمات بهتری ارائه خواهند داد.
وی با بیان اینکه کیفیت اساتید دانشکده مدیریت و حسابداری به هیچ وجه کمتر از دانشگاه بوعلی سینا نیست، بیان کرد: تلاش می‌کنیم در رزن امکانات خوبی برای دانشجویان فراهم کنیم؛ دانشجویان هم از همین ابتدا خوب درس بخوانند و اگر مشکلی وجود دارد به عنوان مشکلات ابتدایی کار بپذیرند و برای برطرف کردن آن کمک کنند تا با خاطره خوب از دانشکده فارغ‌التحصیل شوند.
سهرابی تصریح کرد: این دانشجویان نخستین ورودی‌های دانشگاه بوعلی در شهرستان رزن هستند و این در تاریخ این دانشکده و خاطره مردم این شهرستان باقی خواهد ماند.
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری شهرستان رزن در پایان سخنانش از مساعدت و همکاری مسئولان در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام،/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول